Dagens låt:

onsdag 16 december 2009

Hej hopp - ej på topp :(

Har nåt skit i kroppen. Kände mig helt ihjäl när jag vaknade i morse och efter att ha borstat av bilen och skottat lite så var jag mer eller mindre död. Kände mig shakey fler timmar efteråt och vill bara sova! Fryser gör jag också, sedvanlig märgfrossa, men har ingen feber. Skulle kännas bra med feber just nu, då blir man ju liksom legitimt sjuk :) Sova går icke, då småbuset nu har jullov. Filosofen ligger visserligen i skrivande stund på operations bordet och får halsmandlarna avlägsnade, pluppen… Men Lillprins Bus är vid god och pigg vigör som vanligt så att bara sluta ögonen för en endaste lite stund är out of the question!
Vackert väder, klarblå himmel och solen gnistrar i den vita snön. Som gjort för en heldag med bus i snön, men har inte en endaste liten kraftgnutta att tillgå. Sitter och fnular på hur jag ska orka ner och hämta sessan… Men, det bara måste ju gå! Hoppas och ber att någon av ”thank God for teenagers” kommer hem tidigt idag så jag kan få lägga mig en stund. Vi har ”nödmat” hemma, dvs. sånt som tonåringarna utan instruktioner kan tillaga själva utan att misslyckas, så den biten löser sig.

Vill inte bli sjuk! Har absolut varken tid eller lust, så jag hoppas att det är nån snabbt övergående liten bug bara. En liten hjärnurladdning kanske som lett till en kroppslig kollaps?! Inget som lite film och vicka på tårna tid framför brasan inte kan råda bot på.

Måste ju fixa blommorna till fröken tills imorgon kväll också. Hmm… Kom just på att de har en hjälpfröken till, ska man köpa blomma till henne med kanske?! Oj, nu blev det svårt… Tja, det är väl bäst att ta det säkra före det osäkra och göra det, kan ju inte köra med exkludering heller.

Mannen ringde just och berättade att Filosofen ligger på uppvaket och att det är lugnt, Morfinet gör tydligen sin verkan. Hoppas det går lika bra när han vaknar till och att han inte ska ha alltför ont *kramar*

Nej, ska ta och fixa till lite starkt kaffe så att jag förhoppningsvis får en liten boost inför sessanhämtningen.

Dagens låt: Säng, säng, säng http://www.youtube.com/watch?v=TElE6-clmVs

Inga kommentarer: