Dagens låt:

onsdag 30 december 2009

Siktar mor skyn

Min alien är fortfarande kvar :( Har gett upp alla aktiva försök att bli av med honom nu och tänker helt enkelt vänta ut honom…

Familjen i övrigt (den lilla som finns här hemma) är på topp. Tyvärr är det ju lite väl kallt ute, så det blir inga heldagar med pulkåkning direkt, inte för att jag hade haft ork med det heller med tanke på min parasit!

Igår fyllde mannen år och vi hann fira honom innan han åkte till jobbet vid 9 tiden. Han kommer hem i natt igen. Lillkillarna kom på vid sängdags igår att de inte fått någon tårta… Försökte förklara att pappa var ju ändå inte hemma, men det godtogs självklart INTE! Så papsen, om du läser detta så är det en tårta beställd av småkillarna :)

Gjorde min sista intervju igår inför examinationsarbetet som ska redovisas den 11:e. Men jag vete sjutton hur jag ska få ihop det. Känner mig helt inspirationslös… Ja, ja, har ju några dagar på mig, så det löser sig säkert… Hoppas jag… Är för trött liksom och då har jag ingen lust att hålla på och vara kreativ. Vi ska skicka upp såna där Thailändska lyktor (rispappers lyktor)men en önskan vid 12 slaget istället för raketer. Får väl se till att skicka på min alien där också så att han hittar hem igen.
De Thailändska lyktorna tycker jag är en toppen idé! Dels är det väldigt vackert och sen smäller de inte och vi har gott om hundar, katter och andra djur i byn (och gott om folk som skjuter raketer också för den delen) och jag köpte mina av Hundar utan hem, så då har man ju bidragit till deras verksamhet också. Lite själ och tanke inför det nya året…

Idag kommer Klokers lillasyster hit och ska vara kvar och fira in det nya året – kul!!! Jag ska åka och hämta henne i den stora staden 5-6 mil bort dit hon kommer med buss. Trötter kommer också hem idag med tåg sent ikväll. Det är bara sessan som blir borta ett tag till *saknar*

Imorgon förmiddag ska både jag, mannen och Butter till världens bästa Frisör Linda! Tänk så praktiskt att få den nya frisyren på nyårsafton fixad och klar, inte helt fel :)

Dagens låt: Bara en sjukt bra liksom... Madonna; Take a bow http://www.youtube.com/watch?v=bhCH13MfIrs

3 kommentarer:

pappa sa...

Nu har pappa läst om tårtbeställningen men kan inte lova att det går att ordna men lovar att göra ett allvarligt försök. Saknar er!!!

Cilla sa...

We miss U 2 *puss*

mamma Ann sa...

Oj man kan tro att ni ska på stor baluns eftersom alla ska till frissan nyårsafton. Ni har som sagt turen med er. Gott Nytt År önskar jag er alla. Kram