Dagens låt:

fredag 11 december 2009

Hej hopp, tiden går i galopp!

Fattar inte var dagarna tar vägen just nu, hinner liksom inte med…

Har ett utkast på ett arbete som ska vara inne på måndag, men jag hinner inte med, tiden bara rinner mellan fingrarna och jag börjar känna mig lite som den där kaninen i Alice i Underlandet ”så, sen, så sen, den som ändå haft åtta ben, så sen, jag är så sen, så sen!” Ja, ja det är ju ändå bara ett utkast som ska in för handledning, så det löser sig. ”Vad är väl en bal på slottet” :) Helgen är som vanligt en massa ”hit och dit” där alla har olika aktiviteter inbokat. Undrar ibland vad jag och min man ska göra med all tid som blir över när barnen flyttar hemifrån… Känns lite trösterikt att tänka på när det blir dagar som dessa.

Har faktiskt börjat få lite julkänsla nu, det är nog barnen som smittar med sin. Jul är kul, det går ju liksom inte att komma ifrån. De har nedräkning varje dag och följer julkalendern som små ljus. Ja, årets julkalender är faktiskt helt okej, men med tanke på förra årets totala bottennapp, så kunde det ju bara bli bättre. Själv är jag ju en sån där mamma som fullkomligt ÄLSKAR häxan surtant och därav tyckte jag ju att årets julkalender vann multum när Super sura sunk Sara dök upp. Hoppas hon kommer tillbaks!

Kylan är på väg också och med den kommer snön hoppas jag. Spelar ingen roll hur man försöker släta över det, men en vit jul är ju liksom ett måste! Isen ligger nu på sjön och om kylan kommer och håller i sig så blir det en perfekt skridsko och spark is. Det hade vi bitvis förra vintern och det var mäkta populärt bland samtliga. Hundarna älskar att sträcka ut på sjön när snön lagt sig, det blir ju liksom ett endaste stort lekfält då. Grannen brukar låna en fyrhjuling med skovel på och ploga upp långa fina skridsko och sparkbanor på isen, så då finns det plats för alla. Ja, snön och kylan bidrar ju också med fler positiva saker; den där super smutsiga skit sessan som kommer hem från skolan varje dag och ser ut som om hon badat i gyttja kanske blir skinande söta superrena sessan istället?! Vore inte det en dröm…

Dagens låt: Pissig ljudkvalité men ändå :) Häxan surtant: http://www.youtube.com/watch?v=RYAURTQK7Fs

Inga kommentarer: