Dagens låt:

torsdag 20 maj 2010

Åska med olika reaktioner

Gårdagen bestod av en 2 timmars konstredovisning och sedan arbetade jag mig igenom 2 gamla tentor. Jag blir bättre och bättre på detta, får jag bara ”rätt” uppgifter så kommer nog detta att gå vägen *håller tummarna*

Big Love säsong 4 sänds nu på Canal + så det fick bli kvällens belöning tillsammans med en underbart god kopp te :)

Idag började jag med att göra 2 tentor och sedan åkte jag och gick på konstutställning i den stora staden 5 mil bort. (tisdagens konstredovisning). Har två rapporter som skall vara skrivna tills på söndag också, men det löser sig. Det är morgondagens tenta som gäller för stunden och ingenting annat.

Passade på att shoppa lite nya kläder till mannen när jag ändå var där, ja, och givetvis slank det ner ett och annat till barnen också…
Åskan har dundrat på här under eftermiddagen 23 grader varmt ute och KVAVT! Den dök upp helt plötsligt med en sån där riktig knall och vår Brittiska korthårs katt som precis var på väg IN genom altandörren blev så rädd att hon såg ut som om hon kört in klorna i kontakten. Pluppan, svansen var stor i säkert en kvart efteråt.
Vår Australian Shepherd han gjorde tvärtom istället och flög UT genom altandörren skällandes i jakt på förövaren :) Själva for vi runt och drog data och tv sladdar över hela huset. Det finns ju några stycken här…

Ikväll ska jag repetera lite till och sedan njuta av mitt te framför dumburken. Fast med tanke på kvalmigheten och hettan så kanske det blir denna variant:
Dagens låt: bara kände för lite tung gung idag :) The Commitments; Mustang Sally
http://www.youtube.com/watch?v=Sxc8Sm0nXpE

Inga kommentarer: