Dagens låt:

söndag 23 maj 2010

Droppar...

Lillprins vaknade strax innan 5 imorse av att regnet fullkomligen ÖSTE ner ute. Det gör det fortfarande och förutom en liten stund mitt på dagen då det regnade ”måttligt” så har det verkligen ÖST ner! Man tror inte att det är möjligt liksom… Just nu vekar det ha gått ner till ”måttligt” igen.

Således har det varit en innedag för småbuset och studiedag för mamman. Har precis skickat in konstrapporten. Känner att jag verkligen är trött nu, orkade knappt korrekturläsa eländet!

Det gäller att vara påhittig som mamma med små barn instängda i regnväder, så idag slängde vi ut matbordet i vardagsrummet och hade regn picknick inomhus. Populärt bland de små, mindre populärt bland 18 åringarna som bara tyckte det medförde ett merarbete *ler* Jobbigt att bära bord och stolar…

Mannen och Kloker har idag besökt Auschwitz, en väldigt stark upplevelse som mannen är tvungen att låta lägga sig innan han kan berätta om för mig. Kan bara tänka mig… Tror inte att jag skulle klara av att besöka det! Har en film här hemma som tydligen ska vara sjukt bra; Law abiding citizen. Mannen har rekommenderat att jag inte ser den första minuten då den innefattar barn på ett upprörande sätt och dealen är att Trötter ser den samtidigt och berättar lite censurerat vad som händer. Ja, jag kan bli otroligt ledsen och upprörd även av fiction när barn är inblandade, så vad skulle jag inte då bli i Auschwitz?! Sen finns det de som hävdar att det aldrig hänt… Skrämmande!!!
Känner mig så där lagom wobblig i hjärnan, som att allt tänkande sker i slow – motion. Hoppas att min hårddisk reparerar sig under sommarlovet så tänkandet funkar som det ska snart igen :) Drömmer fortfarande matematik på nätterna och natten som gick var det geometri som tog över drömlandet *suck*

Dagens låt: Sesame street; It´s hip to be square http://www.youtube.com/watch?v=Oe3Hh8nvn4k

Inga kommentarer: