Dagens låt:

lördag 8 maj 2010

Ljusare...

Bihåleinflammationen börjar ge sig *peppar, peppar* Har i vilket fall som helst blivit av med den värsta huvudvärken, men ingenting (?!) har lossnat…

Idag är det skjutsning som gäller. Kloker var först ut 07.15, skulle till ridskolan på stalltjänstgöring. Efter det skulle sessan ut på landet till kompisen Sofias sommarstuga. På väg dit hittade jag det jag letat efter LÄÄÄÄNGE! En sån där underbar gammal traktorstig som går genom stora soliga kalhyggen på bägge sidor (lider ju av fobisk björnrädsla) och lång var den. Perfekt för mig att gå med hundarna lösa på och slippa vara rädd för att det ligger och trycker en björn bakom varje gran eller att idioterna med Amstaffen dyker upp bakom kröken och attackerar mina hundar igen. Solen kan också värma en när man går där, perfekt för mig som är så frusen jämt. Ska ta med mannen och gå där på måndag när han kommer hem igen. Ett absolut MÅSTE och blir det som jag tror, så är det en kommande favorit i mitt liv ett bra tag framöver.

Ibland är det ju så att saker ”presenteras” för en när man behöver dem som bäst :) ”Min” vår/ sommar/ höst stig som ger minnen av ett barndomssomrigt Norrland och Västerbotten, Mmm... det kommer att bli toppen!
Ja, inte för att det kryllade av kalhyggen där, men gott om mysiga somriga stigar fanns det.

Senare idag har sessan födelsedagskalas hemma hos en klasskompis, så då blir det skjuts där med, ja och Kloker ska hem igen också, så bilen kommer att gå varm.

Känner mig lugnare än på länge idag, så jag fnular på att bara vara i den känslan och låta hemtentan i matematiken vänta ännu en dag. Min handledare i matten på högskolan var toppen igår, då vi var 3 stycken som mer eller mindre gått in i väggen nu med studierna. Han sa bara att det är ingen panik, ta det lugnt och andas först och främst, resten löser sig och ni kommer INTE att behöva gå om kursen även om ni lämnar in för sent. Det enda som är, är att om ni lämnar in efter midsommar (senaste inlämningsdatum är 16/5) så får ni inte tillbaks den förr än i augusti. Är han inte TOPPEN så säg?! Så ska jag alltid vara som lärare och det är ju just DET som ofta skiljer en lärare från en pedagog: förståelse!
Men, jag vill ju ändå bli klar och inte ha saker släpandes, men det var VÄLDIGT skönt att känna att man inte står och faller med den 16:e. Det är långt ifrån alla handledare som är så förstående, har råkat ut för en och annan EXTREM regelryttare under mina år på högskolan. Huvudfokus just nu har oavsett allt sals tentan i matematik den 21/5. Den bara VILL jag fixa och lägga bakom mig!

Men som sagt, idag ska jag nog bara ta det lugnt och njuta lite av solen och tillvaron. Kanske kan jag lura med mig Kloker att gå traktorstigen med mig när hon kommer hem vid lunch. Vill ju inte gå ensam första gången om utifall att det visar sig vara en vältrampad björnstig och ingen traktorstig…

Dagens låt: Brad Paisley; Find yourself http://www.youtube.com/watch?v=XxXY2-44bCs

Inga kommentarer: