Dagens låt:

lördag 22 maj 2010

Livet går vidare :)

Låg och drog mig länge i morse. Den där nedrans tentan upptog tankeverksamheten och hindrade vidare sömn. Det jag är mest besviken över är inte min egen insats, utan att de valt att ta med en uppgift som vi överhuvudtaget inte räknat på innan. Här har man suttit sen i januari och räknat all matte som ingår i kursen och så lägger de till en helt ny sak på tentan *suck* Blir så trött! Kursen har visserligen varit kritiserad i åratal nu och ryktet säger att det är 75 % som kuggar på första tentan, konstigt om de lägger till helt nya saker – NOT! Nytt från denna termin är dock att man ”bara” behöver göra omtenta 4 gånger, sedan får man en muntlig. Jag har kurskamrater som har varit inne på 7:e omtentan och det finns garanterat de som kommit ännu längre än så. Vet inte om man ska se det som en liten tröst eller inte…

Himla irriterande i vilket fall som helst när jag vet att jag fixat alla andra uppgifter med bravur och så åker man dit på en som man inte har haft att göra med under hela kursen. Min allra första omtenta blir det också och DET är väl något som känns rättvist trots allt, att det blir just i detta ämne som är min Akilleshäl. Nog om detta, det är bara att gå till omtentan och se vilken idiot uppgift de stoppat in då…

Idag är det kanonväder här igen *ljuvligt* har visserligen 2 rapporter som ska in tills imorgon och en presentation som skall vara klar tills på tisdag och en tills på fredag, men jag känner mig inte så stressad. Mannen och Kloker åker till Polen på Klokers klassresa idag och kommer hem igen på tisdag kväll. Håller tummarna för att regnvädren som härjat där gett upp nu.

Lillprins skördade den första röda tomaten från altanen idag och även en paprika fick hänga med på skörden även om den inte var 100% mörkröd än :) Till midsommar ska nog den stora skörden av tomater vara på G. Gräsmattan är också i behov av en ny ”skörd”. Den klipptes i tisdags, men har redan blivit lång igen. Tror vi hoppar gödsel i år!

Sessan ska ha en kompis här idag och småbuset är det full fart på, så dagen blir nog lika intensiv som vanligt.

Dagens låt: Little Richard; Good Golly miss Molly http://www.youtube.com/watch?v=C5VkTcmQxD8

Inga kommentarer: