Dagens låt:

torsdag 13 maj 2010

Cykling och konstruktiv kritik

Intensiva studier är det som fyller dessa dagar och kommer så att göra i ca 2 veckor till. Inte så mycket att blogga om med andra ord :(

Vardagsrummet är nu sommar stylat och går i blått, jättefint! Tack snälla lilla mamsen för det.

Har hunnit skruva upp de 2 gungställningarna, men helgens ska ju inte bjuda på något tippelitoppen väder direkt, så vi får väl se hur det blir med utevistelse för småbuset. Studsmattan har i vilket fall som helst hunnit bli välinvigd.

Kloker har påbörjat operation ”topptrim till Triathlon” och har som mål att cykla igång en toppenkondis på den månad som är kvar innan skolmästerskapen. Hon hade en ordentligt knallig röd nyans i ansiktet efter gårdagens första pass och rejält slut var hon också. Men vi som känner henne vet också att hon är inte den som ger upp i första taget, så det blir nog en hel del cyklande framöver :) Nästa helg och några dagar till går bort för då åker hon på klassresa till Polen (som mannen också ska med på) men i övrigt kanske cykeln får rulla flitigt.
Fick tillbaks den första inlämningsuppgiften på konsten och jag fick betyget VG. Känns lite konstigt eftersom jag egentligen inte riktigt har koll på detta ämne, så jag vet inte vad som egentligen krävs, men tydligen var det tillräckligt – KUL! Det som också var bra var att denna lärare gav konstruktiv kritik, något som faktiskt är lite ovanligt på Högskolan, tro det eller ej. Åtminstone brukar jag inte få det, men det är ju det man SKA få enligt mig. Det finns ALLTID saker man kan bli bättre på eller göra bättre och det är ju det som lärarna ska spegla utöver det som är bra och korrekt. Nu blev jag jätteglad eftersom jag känner mig lite vilsen i ämnet så fick jag hjälp av den konstruktiva kritiken att göra det ännu bättre nästa gång. Sånt gillas!

Helgen (räknas från och med idag) är bara studier, studier och mer studier. Känner mig trots allt lite piggare nu. Kom igång med matematik hemtentan igår och har redan fått ihop 3 sidor av 5-7. Det burkar kännas bättre bara man kommit igång, men matematiken är inget man direkt kan ”babbla på” om, utan kräver ett visst mått exakthet. Inte lika enkelt som annat alltså ;) Men det kommer säkert att gå bra och jag har som mål att kunna lämna in i tid på söndag.

Dagens låt: Queen; We are the champions http://www.youtube.com/watch?v=xdCrZfTkG1c

1 kommentar:

"Mannen" sa...

Hej älskling!
Vackra bilder som man gärna vill vara på plats och uppleva. Vi är framme i Gbg nu, krama alla små älsklingar och stor puss till dig!!!