Dagens låt:

söndag 16 maj 2010

Snart klar trots stressande katt

Varannan dags väder kan man väl kalla det vi har just nu, för idag är det genommulet och regnet öser ner igen. Men vet ni vad?! Det gör inget!!! För jag måste ju få ihop hemtentan som ska lämnas in senast vid midnatt och jag har lite kvar att skriva och sen all formalia med källförteckningar och annat. Det tar alltid längre tid än man tror. Denna hemtenta kommer vara låååååångt ifrån det bästa jag lämnat in, men jag är så supernöjd över att jag fått ihop den över huvud taget med tanke på all stress och press. Och… för varje sak jag lämnar in så släpper stressen och pressen lite - så skönt så! Imorgon är det bara till att hugga tag i salstentan i matematik som är på fredag *brrr och fetångest* Har en hel del matematik som måste ha landat på rätt ställe i hjärnan innan dess… Världens bästa man har tagit semester från jobbet i veckan så att han kan sitta hemma och tråckla med mig, känns bra och tryggt :)

Det är inte alltid lätt att plugga med huset fullt av barn, men det finns faktiskt en sak här hemma som är värre och det är Gammelkatten (14år). Han har blivit så DÖDRYG på sistone att jag känner hur tårna krullar sig vid första bästa ”lilla” mjau. Han har fått för sig att man ska bubba och bära på honom HELA tiden, han ska ha burkmat på momangen, lillprins har bättre tålamod än vad han har… Och får inte det lilla eländet som han vill så följer han efter en och jamar och SKRIKER och springer framför fötterna på en så man snubblar, tills han fått som han vill. Lägger sig på databordet framför skärmen och skriker gör han med, otroligt irriterande!!! Och JA, han mår bra, fullt frisk, går på regelbundna koller hos farbror veterinären (som är imponerad över kattens fina form trots åldern). Han har liksom bara bestämt sig för att med ålderns rätt kan man vara hur dryg som helst och komma undan med det…
Ja, och det gör han ju också, för man vill bara få tyst på eländet och då ger man honom det han vill ha. Men för mig som har 1000 järn i elden just nu så är han den som får min stressbägare att rinna över många gånger. Hade han nyss kommit till familjen så hade han varit en annons på Blocket just nu, men efter 14 år så finns det inte ens med i tankeregistret. De andra hårbollarna beter sig tack och lov som katter gör mest!
Dagens låt: Är VÄLDIGT glad över att jag inte äger ett piano också just nu... Även om detta har sin charm, så saknas den helt när man försöker koncentera sig på matematik. Pianoklink is NOT wanted!http://www.youtube.com/watch?v=TZ860P4iTaM

2 kommentarer:

mamma Ann sa...

Hurra för dig som lämnat in din hemtenta trots huset fullt med folk och mannen på annan ort.Håller alla tummar som går att det gått bra. Kram

Cilla sa...

TACK :)