Dagens låt:

måndag 13 juli 2009

ARG!!!

Är 100 % SKITFÖRBANNAD!!!
Jag HATAR detta väder!!!!!!!!

Sol i morse och ÄNTLIGEN kan det gå framåt lite i målningsarbetet, men NEHEJ DÅ, GIVETVIS är det skurar om vartannat hela tiden och jag känner hur jag börjar koka på insidan. Känner mig jäkligt stressad också. Det är inte så många dagar kvar att måla på och vips så är skolorna igång och då är det kört liksom.

Har redan insett att hela huset kommer vi aldrig att hinna, så baksidan får vänta tills nästa år. Ställningen som skulle funnits tillgänglig denna vecka finns inte att tillgå förr ens nästa vecka (hoppas jag, annars blir jag GALEN). Hur vädret tänker vara då och framöver återstår ju bara att se. Jag och mannen ska dessutom bort 3 dygn den veckan, ja men grattis!!!

Hatar maskeringstejp också. Vilket jäkla otyg och det är inte LITE som ska maskeras heller. Inte fastnar den där den ska utan givetvis några millimeter från kanten och går inte av som man vill. IDIOT tejp!!!

Hatar att inte vara miljonär och kunna hyra in en målarfirma som bara fixar skiten. Jag är SÅ mycket bättre på att vara arbetsledare istället för arbetare!

Det är så jäkla fult och irriterande med ett halvmålat hus i färger som dessutom inte går ihop alls. Känner mig som att jag bor på ett skrotupplag med alla burkar och vertyg, papp och plast, stegar och annat skit och elände som finns överallt. Just nu är vårt hus SKITFULT!!!

Hatar att vara skitförbannad också för den delen!!!

Dagens låt: Dixie chicks ; Not ready to make nice http://www.youtube.com/watch?v=IHH8bfPhusM

Inga kommentarer: