Dagens låt:

måndag 6 juli 2009

Rejält fruntimmer från Norrland

Idag har det varit rena rama Norrland här!

Jag har fått känna mig som en riktig norrlänning där jag gått lös med röjsågen.

Eller…tja, det var väl kanske inte riktigt en röjsåg utan en elektrisk häcksax, men vi behöver ju inte var så himla petiga tycker jag.

Inte var det några 20 meters tallar jag fällde heller… utan sly nere vid sjön, men det är ju nästan sak samma, eller hur?! :)
Mygg var det gott om vilket också bidrog till Norrlands känslan.

Rent och snyggt blev det i vart fall och på så sätt känner jag mig också lite huggorms tryggare. Hittade en död huggormsunge framför ena bilen häromdagen *skräck*. Den var inte ”sönderlekt” så jag vet inte om det var någon katt som varit i farten eller ej. Inte har någon katt verkat dålig heller, så kanske hade de hittat den EFTER det att den dött *hoppas* Och förhoppningsvis var det LÅÅÅÅÅÅNGT härifrån (fast det är ju bara gammelkatten 13 år som gör några större lovar) Hmm… kanske var det grannens ”Tusse”, han brukar ju ränna runt i skogen för jämnan och gör ganska långa utflykter. Ja, SÅ får det bli, det VAR Tusse *bestämt och klart*.

Den egentliga anledningen till röjningen är att Klokers familj kommer och hälsar på nu i veckan och har sin husvagn med sig, så det var den vi röjde plats för. Behöver inte kommentera vad jag tycker om husvagnssemestrar, det har jag ju redan gjort i ett annat inlägg *bläk*

De har dessutom med sig en hel del hundar om jag förstått det hela rätt, så det kan bli livat värre här ett tag framöver. Vi har meddelat att hundarna får bo i husvagnen och gräsytorna runtomkring den, men inte inne i vårt hus eller på den inhägnade delen av tomten, det skulle aldrig herr Aussie tillåta och INTE katterna heller tror jag. Man får hoppas att de ÄR lydnadstränade så att det inte blir kattjakt, för då kommer i vart fall denna mamman att säga ifrån. Kattvana är de inte i vart fall det vet jag... Vi har världens mest sociala och harmoniska katter och så ska det förbli. Där med basta! Jamen, man får ju ta seden dit man kommer och vår är att hundarna får inte under några som helst omständigheter jaga katterna. Hoppas inte de är skälliga heller för DÅ blir det drygt, det kan jag lova!

Ja, detta kan ju bli hur som helst…

Spännande fortsättning följer!

Dagens låt: Norrlands guld EM låt http://www.youtube.com/watch?v=k97Qj4HNqhU

4 kommentarer:

Nina sa...

När ni ändå håller på.... Får Allis komma och hälsa på? Hon är snäll mot katter, skäller inte och är van vid barn o andra djur... och hon sover gott om nätterna! Hennes päls är lättskött, hon luktar gott och håller rent inne. Hon är även väluppfostrad och klok - lyder minsta vink.
Kram från Allis matte.

Cilla sa...

IN YOUR DREAMS!!! :o)

Pappa KJ sa...

Motorsåg + 20-meterstall är INTE samma sak som häck-sax och sly,men man kan ju med lite god vilja tycka att päronet inte fallit så långt från äppelträdet tycker en forntida timmerhuggare.

Cilla sa...

Ja men se där! Det ligger i generna!!! *tjohoo* Det var ju det jag kände på mig :o)