Dagens låt:

söndag 12 juli 2009

Officiell ursäkt

Jag måste be Peter Jöback om ursäkt. FÖRLÅT för att jag hånade din klädsel i mitt förra inlägg!
Fnulade vidare på den där klädseln under dagen igår, när min man kom med den självklara förklaringen: Flyget måste ha tappat bort hans väska när han kom från New York och tidspressad som han är så hann han helt enkelt inte fixa några nya kläder innan föreställningen. Sissel som har ett hjärta av guld lånade naturligtvis ut lite av sina kläder till honom och *ching – ching* där har ni förklaringen!

Så FÖRLÅT Peter, det var ju fantastiskt fint och stort av dig att ta ditt uppdrag på så stort allvar så att du ställde upp ändå, trots avsaknad av egna kläder. Rösten blev ju faktiskt inte sämre på grund av strumpbyxorna, möjligtvis var publiken kanske inte så fokuserad på den som på andra delar av dig…

Det är bara en sak jag inte kan förstå, varför lånade du inte kläder av Odd istället?!

Solen har bitvis dykt upp på himlen idag och genast blir man lite piggare. Mannen har åkt till Skåne med jobbet i en vecka, så nu är jag ensam bas för basset *moahahahaha*

Vaknade av nödig hund i natt kl 2.30 och upptäckte då att den bajsätande blivande ledarhunden hade roat sig med att äta hål på golvet i hallen. (och det var inte ens HAN som var nödig...)Mindre populärt är en underdrift!!! Han har inte bitit sönder någonting någonsin, så det var helt oväntat. Antagligen hade lillprins kletat något gott på golvet där som fick mr. Poop att börja snosa just där *suck* Ännu ett renoverings projekt… Men det är ju trots allt bara ett golv, det finns ju värre saker som skulle kunna hända.
(Notera de avslöjande svarta hårstråna... Fast jag kom faktiskt på honom på bar gärning också!)

När jag ändå var uppe så kom mannen också upp och konstaterade att gammelkatten (13 år) inte kommit in på kvällen. Vi gick ut och ropade, men ingen katt. Mannen klädde på sig och gick en sväng lite hit och dit och ropade och lockade, men ingen kisse misse.

Plötsligt slår det mig att åtminstone jag hade inte sett honom sen fredags morse, tänk om (ve och fasa) han smugit in i Klokers familjs husvagn och nu satt i Värmland någonstans *skräck* Panik i lådan och magont och inte kan man ringa mitt i natten och väcka upp dem och be dem göra en husvagnscheck.
Efter mycket om och men beslutar vi oss för att försöka sova och ringa det första vi gör i morgon bitti. Jag vill bara gå ut en sista gång och kolla lite. Då helt plötsligt så sitter han där. *Phu* Gamla skrutte tjockisen, skrämma slag på matte och husse så där mitt i natten. Mycket god skämma bort kisse mat blev det i vart fall och en parkering i mattes säng resten av natten.

Hålet i hallgolvet var helt plötsligt av mindre betydelse…

Dagens låt:Peter Jöback och Sissel Kyrkjebö; Min bön http://www.youtube.com/watch?v=_EwOdLjlwns

Inga kommentarer: