Dagens låt:

fredag 3 juli 2009

Eksem och åska

Har en Golden med Hot spots (dvs. fukteksem). Kraken, han som ÄLSKAR att bada har nu totalt badförbud. Saken är den att det sprider sig som en löpeld om man inte ser till att raka hela området plus lite till samt badda med uttorkande medel flera ggr /dag. Dessutom kliar det ju förstås, vilket han inte heller får göra, för då blir det bara sårigare och värre. Han är REJÄLT renrakad på bröstkorgen nu, samt bakom öronen och i ljumskarna. Misstänker att han känner sig lite som en pudel… Stackaren.

Han började fara runt inne vid 5 tiden i morse och jag trodde han var nödig, men han ville bara ut och rulla sig på gräsmattan i all tid och evighet. Den var dessutom nyklippt, så han så ut som en fyrfota version av Hulken när han var klar (i pudel tappning). Det blev tvättstugan som gällde efter det och nu ser det ut som om vi jobbar på att så gräsmatta där inne. Att ta reda på det får bli ett senare bekymmer, nu är det alldeles för varmt för att härja runt inomhus.

Hade lagom somnat om när jag väcktes av världens åskknall. Är inte speciellt förtjust i åska, inte så att jag är rädd och sitter i bilen eller så, men jag har respekt för eländet. Ur sängen for jag i vart fall och ryckte sladdar för glatta livet. Den snurrade länge över oss och kom dessutom tillbaks 2 ggr. Men kvalmigt, det är det fortfarande, så där har den inte hjälpt.

Sjön är så där härligt ljummen nu efter denna värmebölja. Den är inte speciellt djup, så den värms upp fort. Skulle tro att det är 25 – 26 grader nu, perfekt för mig alltså. Simmar länge varje dag, det är en så underbar motion. Pulsen går upp, men man är fortfarande sval i hettan. Har även haft lugna stunder i solstolen – inte helt fel :o)

Dagens låt filosofens favorit på Sing star: Herreys; Diggiloo diggiley (blixtar och dunder) http://www.youtube.com/watch?v=UTFec_mrD-c

1 kommentar:

mamma Ann sa...

Synd om Diesel troligen har han fått bada för mycket när jag var hund och kattvakt.Jag är ju ingen expert på hundeksem så jag kollade nog bara i ljumsken där han tidigare haft besvär.