Dagens låt:

fredag 10 juli 2009

Snurrigt värre

Regnet det bara öser ner *tra la la la*

Gårdagen gick i hus och design tankar. Tänker inte göra några stora avslöjanden nu, än så länge är det ju bara på planerings stadiet, men mannen är med på noterna *tjohoo*

Delar av familjen var iväg och körde gokart (självklart inomhus). Själv körde jag ett pass yoga och insåg att hur smidig som helst är man ju inte längre… Vissa övningar blir ett enda ”ja men GLÖM!!! Skojar du med mig eller?!” Man får ta det hela med lite humor och glimten i ögat, så blir det i vart fall rätt okej. Simningen är ju lite off i kylan och skitvädret.

Mannen kom hem med en ny liten miniserie på dvd för att jag skulle få glömma bort regneländet en stund. Funkar faktiskt!

Våra minsta småbus är ena riktiga sängsnurrare om nätterna. Jag har jättesvårt att sova bredvid dem eftersom jag själv är likadan. Men jag har en inbyggd spärr som gör att om någon eller något (typ katt) ligger emot mig så ligger jag blickstilla istället. Detta för då med sig att jag har JÄTTEONT i kroppen på morgonen eftersom jag inte snurrat runt och sträckt ut som vanligt.

Men att ligga bredvid dessa sängsnurrare gör att man får sparkar både här och där, täcket försvinner, lakanet blir till ett dragspel någonstans i mitten och har man tur så får man ett hörn på typ 10 cm kvar att sova på.

Igår kväll tog jag dessa kort på vårt småbus. Lillprins ville envist sova i filosofens säng och kudde… tja, man tar det man hittar när man snurrat bort sig:

Sessans säng VAR bäddad innan hon somnade och huvudändan på sängen är åt andra hållet… Underlakanet ligger på golvet.
Förstår ni vad jag menar :o)

Dagens låt: Lebo.M; The lion sleeps tonight http://www.youtube.com/watch?v=fn2h4g4vRo0

2 kommentarer:

Pappa K-J sa...

Tack för en kanonlåt både i orginal och med Animals.Dessutom fantastiska naturbilder.Vi får väl spara "points"i vårt resebolag o åka till Afrika nästa gång.Kramar till Er alla

Cilla sa...

Ja, gör det! Tar ni med en Surikat hem till mig då? Det funkar med en Tukan också :o)