Dagens låt:

tisdag 14 juli 2009

Jag har faktiskt fel ibland...

Är på betydligt bättre humör idag, trots det ihållande regnet *suck*

Undrar om det fanns någon mening i att just vi skulle bestämma oss för att måla om huset på den regnigaste sommaren i mannaminne?! Just nu fullkomligt VRÄKER det ner och igår fick jag ha vattenurpumpning på krukorna utomhus. Detta trots att de är dränerade, men marken är ju så mättad att den inte tar upp mer. Sjukt!

Jag begär inte en regnfri sommar, men lite varannan dags väder skulle vara tacksamt.

Hann faktiskt måla en del i går em då det kors i taket var uppehåll. Men innan allt är färdigmålat så skär sig som sagt den nya färgen mot den gamla och bryter dessutom i en helt annan nyans än den som den får ihop med vitt.

Såg en film med Kloker igår; Twilight. Kloker har läst böckerna (4 st) och berättade lite för mig om dem eftersom hon tyckte de var så himla bra. Det lät ju helt okej fram till stället där killen visar sig vara vampyr… Då talade jag om för Kloker att DÄR blev det hela totalt ointressant för min del, vampyrer? Föredrar lite mer verklighetstrogen litteratur. Man kan väl lite milt uttrycka det så att jag dissade den totalt!

Hur som helst så lovade jag att se filmen som bygger på första boken med henne igår.
Och… den var bra, riktigt bra, ja till och med så bra att denna mamman gick in och beställde alla 4 böckerna på nätet minuten efter för nu vill hon också läsa och se hur det går. Får väl lov att erkänna att jag var lite fördomsfull mot det där med vampyrer, men jag är inte den som inte kan ändra åsikt till Klokers stora glädje. Hon fick ju rätt liksom *ching – ching*. Det var bara att krypa till korset liksom... Och JA det är ”ungdomsböcker”, but who cares?! Jag är allätare.

Läste precis klart Jessica Anderssons bok; När kalla nätter plågar mig med minnen om hur det var. Klart läsvärd och den ger en bild av barn i missär som ingen väljer att se. En syskonskaras uppväxt med en missbrukande mamma och våldsamma män, men även en framgångssaga på sätt och vis.

Nu skulle jag vilja ha tag på en bok med trollformeln för hur man får ett hus att måla klart sig själv trots regn. Något tips någon?

Nu är det frukost som gäller och sedan ska jag måla INNE på altanen så regnet kan ta sig där bak!

Dagens låt: The Twilight soundtrack; http://www.youtube.com/watch?v=g8zi43msWAg

Inga kommentarer: