Dagens låt:

söndag 30 augusti 2009

Ibland behövs ingen Redbull :)

Som vuxen är det ju lite kul att studera ungdomar…

Kloker har varit ute på en 2 dagars cykelhajk med camping i militärtält. Lite roligt var det att höra om planerna med medsmugglad mobil och godis (något som inte var tillåtet men som samtliga i klassen med största sannorlikhet valde att ignorera). Lite kul att hon så öppet berättar och myser över detta hemlighetsmakeri :) Precis så som det ska vara när man är ung!

Hem kom hon och bladdrade länge och väl om allt kul som inträffat. Ont i baken hade hon efter cyklingen och skulle nog inte kunna sitta ordentligt på flera dar. Det var inte nådigt vad hon ojade sig över denna rumpa och grimaserade demonstrativt vid varje rörelse... Senare på eftermiddagen var hon bara SÅÅÅ trött och förmedlade ”Zombie” hela tiden och kliade sig i ögonen och ville bara gå och dö, vilket hade varit helt okej om jag inte hade behövt lite hjälp just då (något som hon mycket tydligt förmedlade mellan raderna att hon ville slippa undan för allt i hela världen).
Men så plötsligt ringer telefonen och storasyster Fant undrar om hon vill med ut och rida. Och HOPPSAN så är tröttheten som bortblåst :) och den där onda rumpan hade tydligen mirakelläkt på mindre än en sekund.

Två timmar senare ringer hon (kl 21) och frågar glatt om hon kan stanna och titta på film och komma hem sen. Självklart kan jag ju inte låta bli att retas lite i det läget och säger således ”visst kan du det, men var det inte du som var så dötrött…”

”Jaa… (tänker så det knakar)men jag tänkte att jag skulle gå och lägga mig direkt när jag kommer hem så jag får sova ordentligt…”

*ler* Ibland måste man ju bara få smasha in den när de lägger upp den så fint!

Dagens låt: Hakuna matata http://www.youtube.com/watch?v=gFYAww3Yf1U

Inga kommentarer: