Dagens låt:

torsdag 20 augusti 2009

Makeovers :)

Gårdagen var en makeover dag fullt ut :)

Först var det köket och till min hjälp hade jag min kära lilla mor och Kloker. Resultatet blev kanonbra och jag är supernöjd. Bordet har jag målat själv :)
Jag hann med en kopp te med granntomtemannens fru och senare på kvällen bar det av till Linda på salongen för hår fix. Jag har ju de senaste typ 5 åren bara låtit håret vara och alltid haft det uppsatt av praktiska skäl (småbarnsmamma). När nu Linda släppte ut håret och borstade ut det så inser jag till min stora förskräckelse att jag ser ut som Kristina Lugn *SKRÄCK* Vi har dessutom liknande hårfärg…
Gör något!!! Blev nästa kommentar till Linda som hade svårt att hoppa tillbaks på banan efter allt skratt om min look alike, men hon fick fria händer och efter 2, 5 timmar var resultatet färdigt. Uppklippning, lite busrufs och breda slingor i starkt kopparrött och guldblont, har ALDRIG känt mig så nöjd efter en klippning! Det blev superduper bra and I feel like a new person. Bye, bye fru Lugn och jag hoppas innerligt att du aldrig kommer tillbaks!

Men eftersom detta är MIN blogg och JAG bestämmer här, så kommer ni INTE att få se en bild, för jag absolut AVSKYR att vara med på bild. Detta vet ju alla som känner mig och ni som följt bloggen borde ju räknat ut det vid det här laget. Men jag hittade en bild på nåtet som visar lite hur färgningen är (fast jag har mycket färre blonda slingor och mina är guldblonda) och en som visar frisyren (fast min är längre och lite rufsigare). Sen får ni använda hjärncellerna för att få ihop det och ni som känner mig kommer ju antagligen få se det IRL :)


















Hade i vart fall en toppen stund hos Linda, det var bara hon och jag i salongen och det är nog länge sedan jag skrattade så mycket! Tack snälla Linda för min makeover!!! Du är guld värd!

Dagens låt: Anastacia; Not that kind http://www.youtube.com/watch?v=C9-zgotuXkU

Inga kommentarer: