Dagens låt:

onsdag 12 augusti 2009

Vardagen är här!

Jaha, så är semestrarna över och det märks om inte på annat, så på postutdelningen. Sommarvikarierna är ju snabba som attan och posten levereras senast 9.30, men nu är vi tillbaks till samma gamla Postis Per, som visserligen är jättetrevlig, men som inte gör sig någon större brådska. Igår var klockan närmare 11 innan lådan fick sitt innehåll.

Fick hem helt underbart härliga tröjor från Lipfish som jag beställt till lillprins bus, men de var helt horribelt stora i storleken och passade Filosofen mer än väl. När jag väl provat den på filosofen, bara för att få en uppfattning om storleken, så vägrade han ta av sig den, för den var nu på mindre än en sekund en favorit utan dess like… ja, ja, han får behålla dem och jag får helt enkelt beställa nya till lillprins minst 2 storlekar mindre. Dessa grabbar kommer att vara klädda som tvillingar till hösten, för varför ska jag nödvändigtvis köpa olika saker åt dem när de gillar samma saker och jag dessutom gillar dem också. Det är ju lättare om man har en kille och en tjej i liknande ålder, då blir det ju inte så lika. Det skulle det ju inte bli här heller om lillprins inte hade växt så fort så att han inte kan ärva kläder i rätt säsong av Filosofen.
Finns väl en mening med det också (mamman är och förblir shopaholic, så mig gör det inget :))…
Inatt kommer mannen hem. Han har jobbat sen i söndags, han är i Säfsen med jobbet. Idag känns det lite motigt för jag är ganska så rejält trött efter att ha haft alla de 3 minsta i min säng på nätterna. Blir ganska så duktigt trångt. Sessan brukar aldrig komma tassandes, men nu helt plötsligt har hon gjort det. Ja, ja, det går väl över det med hon kanske bara är i behov av lite extra trygghet och närhet just nu.

Filosofen däremot har plötsligt kommit in i någon form av 4 års trots. Han som alltid varit så snäll och aldrig gjort något väsen av sig. Plötsligt är det ”NEJ, Jag vill IIIINTE” vid sänggåendet, gråt och tandagnisslan, bråk med lillebror och mycket ”min, mitt och mina”. Sent 2 års trots?! Han hade ju aldrig det.

Ja, alltid är det något :)
Kloker gick som John Wayne igår efter terminens första ridlektion. Hon hade ridit en stor häst med extrem skumpigt trav och lektionen gick ut på att trava utan stigbyglar och sitta ner i travet, så det var bara att knipa åt för allt vad hon var värd. Förutom John Wayne gången så var hon genomsvettig och helt slut. Antar att träningsvärken kommer att göra sig hörd inom kort :)
Dagens låt: Bonanza Theme song http://www.youtube.com/watch?v=mjdRgBAY278

Inga kommentarer: