Dagens låt:

lördag 16 januari 2010

Datahaveri :(

Vår stora stationära dator la av igår efter ett kort strömavbrott *morr*
Dit går all mail och vi har mängder med bilder och annat på den, så jag vill mer än gärna att den går att fixa!

Himla irriterande, framör allt då jag är vane människa och gillar inte alls att skriva på min Laptop (vilket jag gör nu) för saker är ju inte helt samma/lika på denna som på min "vanliga" dator.
Hoppas att få igång den under dagen, annars blir det till att lämna in den till nån datanörd som får "work its magic".

Lugna puckar i övrigt. Mannen jobbar - ovanligt va?! Kölden verkar ha släppt sitt grepp om oss, bara -4 här idag, skönt! Kände att jag fått mer än nog av kylan härom dagen när förrådsdörren fryst fast.

Kloker fnular på över sitt gymnasieval och kommer med nya, helt oväntade val. Ja, ja, det är ju HON som ska ro iland utbildningen och vi kan ju inte mer än att verkligen försöka förklara vad vissa val innebär. In kommer hon helt klart, men man ska ju ta sig ut därifrån med godkända betyg också... Att lyssna till goda råd är ju inte riktigt hennes melodi, så hon gör ändå som hon själv vill och känner för i slutändan. Ja, det som blir- blir och det är bara att ta det som det kommer. Men bekymmersamt, det är det!!!

Fick hem mitt "fynd" med posten igår. En JÄTTEBOK, inbunden på 917 sidor, på engelska. "A problem solving approach to mathematics for Elemenatry school techers". Texten är yttepyttig och jag ser verkligen fram emot att beta mig igenom denna mattebibel - NOT!!!
*Positive thinking, Positive thinking, Positive thinking*

Orkar inte bråka med denna dator om "dagens låt", så ni får hålla tillgodo med den gamla :)

Inga kommentarer: