Dagens låt:

torsdag 28 januari 2010

Föreläsaren är Göran Lindberg- PEDOFIL?


Ja, frågetecknet måste ju sitta där, för i Svensk lagstiftning är man ju ansedd oskyldig ända tills man blir dömd. Men, oskyldig är nog det sista denna snuskgubbe är! Jag menar om polisen sätter till en internutredning där man följt hans förehavanden under tid, där man slår till och sätter dit en av sina egna toppgubbar och på så sätt släpar sitt eget namn i smutsen så är nog "skyldighets faktorn" säkrad innan. SJÄLVKLART sätter man inte dit sina egna om man inte är 100% säker… Dessutom slog man till och tog honom på Statoil och det sägs att han bokat träff med en minderårig flicka på ett hotell i samma stad!

BRA GJORT POLISEN!

Äckelgubben kallar sig själv ”Kapten klänning” (icke att förknippa med Killinggängets variant), ett öknamn som han säger sig bära med stolthet… Undrar om han tänker bära epitetet polispedofil med samma stolthet? Självklart nekar han till brott.

Att det verkligen ÄR Göran Lindberg råder det egentligen inga som helst tvivel om trots att åklagaren vägrar lämna ut namnet. Men *hoppsan* så har många av de sidor jag surfade runt på igår stängts ner. Kapten Klännings egen hemsida, det stora företaget som stått för att hyra ut hans föreläsningstjänster har mystiskt nog plockat bort honom från sin sida och så vidare. Ingen annan föreläsare inom samma kategori stämmer in i profilen (som är väldigt detaljerad), det finns BARA han, så nog är det han alltid.

Sparade en intervju han gjort i Sydöstran 2007 där han sagt följande numer VÄLDIGT MAGSTARKA saker:

"Han motto i livet är: varje möte med en annan människa ska präglas av respekt. Då behöver du aldrig vara orolig för att träffa personen igen"

Ja du, jag undrar om dina offer tycker att du lever som du lär?
Och handen på hjärtat (vilket du iofs saknar) är du inte lite orolig över att träffa dina offer i rätten?

"– Mitt intresse för rättvisa och jämlikhet startade med min barndom. Mina föräldrar var extrema i sin strävan efter millimeterrättvisa mellan mig och min syster. När jag kom ut i det verkliga livet reagerade jag starkt på de kränkningar som människor utsätter varandra för."

Och det du har pysslat med, menar du på fullaste allvar att det inte är kränkande?

Jamen ni hör ju. Och denna man är nu anklagad för våldtäkt på en ung kvinna, sexuellt utnyttjande av minderårig samt Förberedelse för grovt sexuellt utnyttjande av barn!

Han har varit Länspolismästare i Uppsala, rektor för polishögskolan och är utbildad jurist. Han är sambo och har 2 egna barn. Förutom till dina offer så går också mina starkaste sympatier till din familj...

Ja, du… pedofiler har det ju ganska jobbigt i våra fängelser och placeras därför separat för deras egen säkerthet. Men denna gubbe är ju toppolis också så… Ja, ”lycka till” höll jag på att säga, men DET menar jag absolut INTE! Hoppas verkligen du får det du förtjänar! Jag hoppas verkligen att han inte med hjälp av toppadvokater och kryphål i bevisningen slipper undan och jag önskar även att poliskåren själv ser en prestige i att rensa bort skummet från sin organisation!

Har funderat över vad jag tycker om förslaget med att man ska kunna få reda på om det bor en pedofil i ens närområde för att då om möjligt kunna ha ännu mer uppsikt över sina barn, och ja, självklart skulle jag vilja veta det om det var så. Inte skulle jag låta barnen leka själva i skogsdungen även om jag ser dem från köksfönstret, nej, jag skulle vara med ute varje sekund och minut!
Det strider visserligen mot den demokratiska tanken, att man avtjänat sitt straff och då ska återanpassas tillsamhället och att man då har lika rätt som alla andra till sin anonymitet. Men hur många pedofiler blir egentligen "friska"? Alla människors lika värde… Men, om man våldför sig på ett oskyldigt barn, har man då inte mist rätten till ett lika värde?

Inga kommentarer: