Dagens låt:

måndag 11 januari 2010

Vardag och isproppar

Hade en ispropp i kallvattenledningen till övervåningen igår. Som tur var löste den sig bara av att vi spolade med varmvattnet, så att den ledningen tinade upp ledningen bredvid. Ibland ska man ha lite tur…

Vardagen är här och första dagen är avklarad. Gick väl sådär… Lillprins var ledsen vid lämningen på dagis, men sessan var överlycklig att vara tillbaka på ”scenen” igen :) Filosofen är i skrivande stund helt slut och man märker hur mycket dagen tagit på honom. Kanske är han inte helt fit for fight efter sin operation än?!

Har fått lite praktiska saker gjorda, telefonsamtal och sånt som fått vänta tills efter helgerna.
Något schema för nya kursen som börjar om en vecka har vi inte fått. Mycket irriterande! Studenter är inte längre bara 20 åringar som inte har något annat liv, nej, det är även 6 barns familjemödrar som behöver kunna planera sin tillvaro i god tid. Bara det där med dagisscheman som de vill ha in minst en vecka i förväg. Nu har vi turligt nog ett flexibelt dagis som fixar biffen ändå :)

Måste gnälla lite över håret igen – kort hår SUCKS!!! Det måste ju fixas till VARJE DAG *superdrygt* Långt hår drar man bara upp i en tofs och vips så är man färdig. Dessutom ser man ju ut som en idiot varje morgon med håret på ända, händer inte heller med långt hår. Men, nu är det ju lååååååångt tills jag får njuta av den lyxen igen, ville bara skriva av mig lite…

Imorgon är det muntlig examination. Känns inte det minsta nervöst, för vi har så bra grupp och seminarieledare. Däremot har jag fortfarande inte bestämt mig vilket av mina tre arbeten jag ska presentera. Den skriftiga examinationen innehåller nämligen tre arbeten, men den muntliga bara ett. Ja, ja, jag har till imorgon på mig…

Dagens låt: George Harrison; Got my mind set on you http://www.youtube.com/watch?v=-_niy2ZM5Jo

1 kommentar:

Pappa KJ sa...

Fyll i 12 min.med öppen propp.Då har du 2 l kvar.Fyll 5 ggr och stäng proppen.Då har du fyllt i 60 l och tappat ur 50l SVAR: 1 TIM.
Varma hälsningar till Er alla.