Dagens låt:

måndag 18 januari 2010

Måndag igen!

Överlevde helgen trots urusel sömn två nätter på rad. Filosofen gnisslar tänder och sessan pratar i sömnen och bägge skulle givetvis sova hos mig... Ja, lite får man ju offra för sina barns trygghet och ibland är det just nattsömn!

Har fnulat hela helgen över vad jag ska hitta på som projekt för att väga upp den deprimerande matematiken. Har dessutom lovat mig själv att minst tre gånger per dag säga till mig själv att "jag ÄR bra på matte" och hoppas att den här illavrslande magkänslan ger med sig lite. Tjuren vid hornen var det ju och att se det hela som en utmaning. Jag det hela börjar i vart fall som en utmaning på onsdag. Då har vi första streamade föreläsningen, sent på eftermiddagen, då jag är själv hemma med de tre små. Ja men lycka till Cilla! Hoppas att jag lyckas snappa upp lite av det som är viktigt i vart fall.

Noterade just att min far löst mitt matteproblem med badkaret och ja, svaret är 60 min. Fattar inte att det ska vara så lätt för somliga. Varför kunde inte jag fått lite av papsens mattegener???
Pappas "uträkning" finns under kommentarer under ett tidigare inlägg.

Min "stora" dator har jag nu fått hem och världens bästa Micke lyckades få igång den och rädda ALLT på den. Inte illa pinkat. Tydligen hade strömavbrottet gjort att strömstyrkan tillfälligt gått upp och bildat en "strömspik" som slagit ut datorn. Det enda vi inte fått igång är internet och mailen, så Micke skulle komma hit ikväll och fixa det med! En riktig räddare i nöden den där Micke :)

Såg "2012" igår och vad ska man säga... Ja, det var ju ett sätt att fördriva 2,5 h utan att behöva tänka, det är det betyg den får.

Granntomtemannens dotter var här i helgen och hade en liten riduppvisning för småbuset på sin nya häst. Den är så sjukt söt, ljust beige med vit man och svans, man vill bara adoptera den rakt av och ha den betandes i trädgården hela sommaren... fast utan att det kommer saker ur andra ändan då förstås.

Idag är Chryslern hos bildoktorn och får förhoppningsvis sin handbroms lagad. Ska bli intressant att höra vad det var för fel, om det verkligen är så att jag blivit för stark i benet :)

Dagens låt: Bangels: Manic monday

Inga kommentarer: