Dagens låt:

söndag 3 januari 2010

Kämpar på...

Med att på något sätt hitta en acceptans för denna fruktansvärda frisyr. Jag kommer ALDRIG att tycka att det ser bra ut, men jag måste ju hitta ett sätt att acceptera det faktum att jag kommer att se ut så här i typ ett år framåt… *skräck*

Min frissa ringde i vart fall igår för att höra efter hur jag trivdes i nya frisyren och hon blev självklart jätteledsen och fick ångest över att jag vantrivdes så. Jag sa som det var, att jag tar det på mig, jag kunde ju ha sagt NEJ (och Gud vad jag önskar att jag gjort det!!!) så det är ju inte som att hon klippt av mig håret i sömnen.

Fast på nåt konstigt sätt så känner jag mig ändå bitvis utsatt för ett övergrepp och kränkt känner jag mig också, konstigt…

Hur som helst så ska hon ta bort den orangea färgen på tisdag och ersätta den med något mer neutralt, samt ta bort hockey testarna. Det gör i och för sig att håret blir ännu kortare, men det kanske ser ett uns mindre för djävligt ut då. Kan ju alltid hoppas…

Har gått runt med en sjalett på huvudet dessa dagar och ser ut som en mjölkpiga, men hellre det än att behöva se denna sjuka frisyr varje gång jag passerar en spegel, eller står framför mikron eller sitter framför en svart reflekterande dataskärm.

Har väl aldrig sett så många vackra långhåriga personer på tv som nu.

JAG VILL HA TILLBAKS MITT HÅR!!!

Självförtroendet är allt annat än på topp just nu och det påverkar ju tyvärr liksom allt… Jobbar med mitt examinationsarbete och har ingen som helst motivation, Vill ju inte för nåt i hela världen befinna mig INOMHUS på högskolan om lite mer än en vecka i detta hår… Får jag ett G på denna examination så kommer jag att vara överlycklig!

Ska sätta mig ner nån dag framöver och göra en lista på positiva saker och mål att fokusera på. Måste komma ur denna negativa spiral… Trodde väl aldrig att jag skulle kunna bli så ur slag på en felaktig frisyr, men den inte bara fel, den är en katastrof!!!

Positive thinking, positive thinking, postive thinking...

Dagens låt: Monthy Python; Always look on the bright side of life http://www.youtube.com/watch?v=jHPOzQzk9Qo

Inga kommentarer: