Dagens låt:

söndag 10 januari 2010

Småmyser...

Sitter här och småmyser över mig själv. Jag är nämligen klar, K – L – A – R (!!!) med examinationsarbetet som ska lämnas in på tisdag och jag känner mig nöjd, N – Ö – J – D!
Det enda jag är orolig för är som sagt omfattningen av arbetet, det blev ju en hel del större än de rekommenderade sidorna, men det är ju innehållet som räknas. Jag hade så himla mycket bra saker som bara måste komma med…

Ibland blir jag själv förvånad över hur jag lyckas fixa allting. Mannen jobbar, alla barn är hemma, igår flyttade jag om i hela vardagsrummet (tog större delen av dagen) och ändå har jag fått ihop mitt arbete. Tror att jag jobbar en hel del omedvetet i hjärnan hela tiden, så när jag väl skriver så är det bearbetat och klart liksom.

Solen sken från en klarblå himmel idag och granntomtemannen var ut och kollade isens bärighet och djup med borr. Detta resulterade i att hundarna fick sig en efterlängtad löptur på isen i solskenet. De var verkligen som kalvar på grönbete och for i turbo fram och tillbaks över isen med svansarna i vädret.

Imorgon drar vardagen igång på allvar med skolor och dagis *suck* Tycker absolut inte om att passa tider och denna termin blir det mer än någonsin av den varan! Blä, blä blä!!! Men det är som sagt bara att bita i det sura äpplet och härda ut. Vete sjutton hur jag ska få i säng småbusarna för att kunna få upp dem imorgon bitti. Det har ju inte varit någon direkt ordning med den saken under lovet utan de har fått bestämma lite som de själva vill. Framför allt sessan är helt hopplös att få upp om hon inte somnat i tid.

Tänk att det finns de som tycker att det är så skönt när det är slut på loven och allt blir som ”vanligt” igen. Jag vill att ”som vanligt” = lov :)
Kanske ska vi bli en sån där familj som bryter upp och köper en liten fårfarm i Australien istället och lämnar detta kyliga, snöiga, tidsbestämda land. Man kan ju alltid drömma…
Dagens låt: My heart is like a river http://www.youtube.com/watch?v=oFDqp38cdJE

2 kommentarer:

mamma Ann sa...

Skönt att du fått klart ditt arbete det går säkert alldeles utmärkt på tisdag. Du har ju hittills fixat toppenbetyg. Ska bli spännande att kolla hur ommöbleringen blev, är alla i huset nöjda? Kram

Cilla sa...

Alla tyckte det blev toppen! Det blev mycket större på nåt sätt...
Kram tillbaks :)