Dagens låt:

onsdag 20 januari 2010

Oidentifierbar fena :)

Idag har jag fått höra tre gånger "Nämen har du klippt dig, jag höll nästan inte på att känna igen dig!" Ja, ja, det är bara att gilla läget och hålla huvudet högt :)

Matteföreläsningen innehöll inga nyheter förutom att vi måste göra en diagnos på nätet *suck* Det är visserligen en "flervals" diagnos, men för mig blir det ju bara ännu krångligare, mer att välja på och tveka över...Det löser sig nog. Har i vart fall blivit indelade i små basgrupper på tre personer som vi ska jobba med inför varje seminarium. Det är ju bara att hålla tummarna för att det är vettiga människor eftersom jag måste dras med dem i 20 veckor och har bara de två att välja på.

Slängde ihop en alldeles förträfflig räkwok med röd curry och cocosmjölk i, den blev himmelskt god. Kanske var det den som gjorde att jag kände mig kolugn under föreläsningen och fick inte ens ont i magen :) Har lovat mig själv att bli bättre på att tillaga fisk och skaldjur. Jag tycker ju att det är jättegott men jag är bara så mycket bättre på kötträtter, så därför blir det tyvärr alldeles för sällan fisk. Men jag är en fena i köket så lite utmaning är väl inte helt fel?!

Imorgon har jag lite småfix att genomföra när mannen väl är hemma. Sen kommer kära lilla Ulla-bulla på besök, så dagen går nog oavsett.

Dagens låt: Eva Dahlgren; Ängeln i rummet

2 kommentarer:

Lev Livet Lett Lokki sa...

Kjære Cilla!
For en nydelig låt!
Dere har så mange dyktige musikere der borte i Sverige altså!!
Lykke til med matten, det går nok storveis!
Ha en vakker dag ❥
Varm klem fra Lokki

Cilla sa...

Hej Lokki!
Kul att höra av dig igen! Ja, det finns ju så ofantligt mycket bra musik, en hel evighet att välja från och youtube har allt :) Musik är en stor del av livet, vem kan leva utan?
Kram Cilla