Dagens låt:

onsdag 6 januari 2010

Känner ni kvinnan med ögon som tv apparater?

That´s me :)

Ja, inte är det för att jag suttit och häckat framför sköna filmer med en påse praliner i näven, nej, det är för att jag just nu håller på och betar igenom 4 olika avhandlingar á minst 120 sidor styck på nätet. Har ingen lust att skriva ut allt det för att hitta några bra källhänvisningar – GLÖM! Så det är bara att fokusera blicken och läsa på. Men jag får så in i hundan ont i ögonen av att läsa mycket text på datorn och huvudet brukar efter ett tag protestera det med, men skam den som ger sig!

Och som vanligt blir mitt arbete mer omfattande än de ”rekommenderade” antalen sidor. Men, min handledare har ju inte anmärkt på det förut, så jag hoppas hon håller på samma principer denna gång.

KALLT är det här, - 25 i morse och enligt prognos ska det bli ännu kallare till kvällen och natten. Detta kort är taget på insidan av vår ytterdörr, där kylan tydligen letar sig in genom nyckelhålet :) Barnen och ungdomarna suger ur det sista ur lovet med att dröna runt här hemma och ”bara vara”. Hade lätt hakat på om det inte var för den lilla detaljen att mitt lov är slut. Har ju egentligen aldrig haft nåt… Får se fram emot sommarlovet då jag faktiskt ska vara 100% ledig och bara mysa runt med familjen.

Trötter har, för jag vet inte vilken gång i ordningen, glömt att stänga frysen efter sig, vilket upptäcktes imorse. Således blir dagens mat ”hänt i frysen” *spännande*

Igår när jag var och handlade på Ica så var det massor av folk och mer eller mindre fullt på parkeringen. De hade 4 eller 5 kassor öppna och det var långa köer till varje. När mannen framför mig skulle betala händer det som är allas skräck: Han säger ”jag har inte så mycket pengar”. Mannen var i 40 – 50 års åldern och normalklädd. Han hade handlat en halvfull kundvagn och kände dessutom kassörskan som han samtalat med om privata angelägenheter medan han packade upp på bandet.

Nu stod han där med kortet i handen och kassörskan stammade om att hon inte kunde parkera kvittot. Tydligen hade han ”överhandlat” rejält för han beslöt sig för att lägga ner allt i kundvagnen igen och gå tillbaks i butiken och ställa tillbaks allt…

Jag tyckte så himla synd om honom och försökte låtsas som att jag inte märkte vad som försiggick. Det gjorde de flesta andra i köerna bredvid också, men självklart noterade de flesta vad som hände.

Min skräck är inte att inte ha tillräckligt med pengar, utan att kortet inte ska funka, så att man inte kan betala *pinsamt* Bäst att ha back- up kort!

Dagens låt: Filosofens stora favorit som spelas här hemma dagarna i ända; Jag är en gummibjörn http://www.youtube.com/watch?v=Icv3eUKcjqw

Inga kommentarer: