Dagens låt:

tisdag 19 januari 2010

Lugna bananer

Otroligt lugn dag :) Bara lilla jag hemma på förmiddagen, konstig känsla. Jag blir lätt rastlös när det är så där tomt och tyst istället för att bara njuta av lugnet och chilla ner.
Gick en liten sväng med hundarna på isen på förmiddagen. Gillar starkt detta blidväder, för då kan man ju vara ute utan att frysa ihjäl!

Har bestämt med mannen att vi ska gå på bio på söndag, vi ska se Hachiko, en riktig snyftishöjdare tror jag :) Mysigt med lite egentid med mannen också... Kanske kan det bli en Thai innan?

Har fortfarande inte fått igång mail och internet på stora datorn, så jag får hålla till godo med den lilla så länge. Mailen kommer jag inte åt alls, då den är kopplad till stora datorn. Förhoppningsvis löser det sig till helgen.

Imorgon börjar nya mattekursen. Jaa... vad ska man säga? *positive thinking*!!!

Lillprins brukar titta på barnprogrammen på Svt play på datorn och hans stora favorit är "vilken känsla" med Sara. Den finns i olika varianter, björnar och pirater och så vidare. Här om dagen när han skulle titta ville han se "banan"?! Eftersom jag aldrig hört talas om ett avsnitt med det namnet så frågade jag självklart "vad är banan?". Lillprins väder då upp ansiktet mot mig, spänner ögonen i mig och säger: "Det är en frukt!"
Trötter som stod bredvid skrattade ihjäl sig och sa: "Snacka om ägd av en tvååring!"
Bjuder på den...

Hann med en kopp te hos granntomtemannens fru på tidiga kvällskvisten, trevligt!

Dagens låt: Survivor; Eye of the Tiger

2 kommentarer:

Pappa KJ sa...

Betr.bio.2 par och 1 tanke.Vi ska i kväll på Fregatten här i Stenungsund se "Snabba cash".Vi har läst boken som var bra o tror
att filmen ger en bra behållning också.Kramar till Er alla

Cilla sa...

*ler* har också hört att den ska vara bra, men först blir det till att gråta floder över Hachiko :)