Dagens låt:

fredag 1 januari 2010

Urusel start på 2010

Började 2010 med att bryta ihop och gråta.

Har aldrig sett mer fördjävlig ut än jag gör nu. Fattar inte att detta har hänt! Tar på mig skulden själv, jag sa JA???!!! Ska bli en statisk NEJ sägare efter denna erfarenhet, det ska gudarna veta…

Men jag har varit så himla nöjd med min frisör och har gett henne fria händer förut och alltid blivit toppen nöjd. Men här blev det bara 100% FEL, FEL, FEL! Jag passar inte alls i denna frisyr, den är så INTE jag. Har haft långt eller halvlångt hår hela mitt liv och nu är det KORT, fast med några testar där bak som bara gör att det hela ser ut som en sjuk hockeyfrilla. Dessutom är det färgat i olika nyanser varav den största är typ orange… Ja, men ni hör ju!!! Frisyren är dessutom helt fel för min ansiktsform och gör att ansiktet ser ut som en vattenmelon.

Jag ser ut som en fet, 40 år gammal version av Kalles Kaviar!!!! Folks enda reaktion kommer att vara”OJ!!!, snacka om 40 års kris, försöker hon se ut som en 15 åring eller”
Kan ju redovisa tonåringarnas reaktioner här hemma:

Kloker: OJ!!! Det vad… udda! Har du klippt hockey frilla?
Butter: Kunde inte hålla sig för skratt
Trötter: Fick uggleögon och jag han snabbt inflika ”säg ingenting” varpå han säger, ”jag har en keps du kan få låna…”
Klokers syster sa: Det växer ju ut…

Trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag kunde se ut så här och jag vet nu vad håret betyder för ett utseende! Själv vill jag bara gå och dö i en garderob det närmsta året och inte visa mig alls för någon. Usch, det är en HEMSK känsla… Jag ska i vart fall se till att få håret färgat i en neutral färg som inte sticker ut så mycket och se till att få hockeytestarna bortklippta. Tror inte att det går att göra en hårförlängning på ett så här kort hår, men jag ska i vart fall kolla upp möjligheterna. Ingenting kan bli värre än detta!!!

Tänker inte bjuda på någon bild, för jag tänker inte vara med på ett endaste kort utan mössa det närmsta året! Hår växer i genomsnitt 6 cm / år. 6 centimeter!!! This is going to take forever…
Ingen bra start på det nya året, men en utmaning att leva med helt klart!

Har världens mest underbara man i vart fall som betygar att jag är världens vackraste och mest underbara ändå, men det handlar ju mest om min egen känsla och som sagt, jag vill bara krypa under ett bord och dö!

Dagens låt: Mitt nya mantra :)(You are) Beautiful; Christina Aguilera http://www.youtube.com/watch?v=-USUDzycRvM

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har jo sett dig o tycker att du e skit fin :)Maryam

Cilla sa...

Gulligt, värmer i hjärtat, men du har inte sett mig i denna frisyren och om vi inte ses förrän 15 års jubileet på Mauritzius, så har håret förhoppningsvis växt ut :)
Kram Cilla