Dagens låt:

onsdag 13 januari 2010

Flängandes...

Idag har jag flängt fram och tillbaks till den lilla staden 3 gånger redan och minst en gång till blir det. Sessans fröken ringde och berättade att sessan inte var pigg så det blev körning nummer 2. Småbuset hämtades nyss, körning 3 och Kloker ringde och berättade att det var möte i skolan ikväll inför gymnasievalet, något som hon fått mail om innan jul, men ”glömt” att nämna. Sånt gillas INTE!!! Det är det värsta jag vet, alla dessa skolmöten (och jag är lärare…) så jag skickar alltid mannen, men idag jobbar han så det går inte *suck*

Biblioteks gudarna log INTE! Har nu konstaterat att biblioteket är till för folk som vill läsa skönlitteratur eller fågelåskådningsböcker från 50- talet, för den litteraturen finns alltid att tillgå…

Men, begagnat gudarna log lite i vart fall. En av böckerna som kostar 1200 i nypris hittade jag på nätet för 250 kr i begagnat skick. Har absolut NOLL lust att lägga ner överdrivna summor på mitt värsta ämne – GLÖM!!! Har väldigt svårt för att tro att den ska bli en favorit som jag sover med under kudden, så lite nöjd är jag i vart fall.

Känns jättekonstigt att inte ha några studier att göra på en hel vecka. Nästa kurs börjar om precis en vecka, så nu är jag sysslolös… Helmysko känns det! Ja, det är ju inte så att det inte finns saker att göra här hemma, men nu har jag ju hela tiden studerat UTÖVER det och den tiden är nu alltså helt ledig. Ingen bra serie har jag att mysa framför heller, synd om mig :)

Men lycklig är jag över att jag slipper köra 15 mil per dag, 4 dagar i veckan i 10 veckor denna termin i vart fall. Alltid något! Barnen är ju de stora vinnarna på det, då de slipper långa dagisdagar och kan gå sin lilla halvtid som vanligt. Det räcker mer än väl och jag vill ju att det är vi som träffar våra barn mest, inte dagis. Stressnivån för min del tjänar ju också på det *ching- ching*

Lite loj känner jag mig allt efter gårdagens inlämningar och muntliga examination. Det är som att luften går ur en lite när allt väl är inlämnat, för då kan man ju inte göra mer. Sen är det ju lite nervpirrande tills kuvertet kommer i lådan med resultatet på det skrivna arbetet, som är det tyngst vägande i betygsättningen. Denna gång har jag ingen aning om hur det går. Godkänt är det nog helt klart, men jag är inte övertygad om ifall det är bättre än så. Det är ju alltid svårt att veta vad de är ute efter i lite ”luddiga” arbeten. We´ll see :)

Men jag har i vart fall betat av 30 högskolepoäng, inte helt fel!

Dagens låt: En gammal sköning... Culture Club; Carma carmeleon http://www.youtube.com/watch?v=btRpokScYxs

Inga kommentarer: