Dagens låt:

tisdag 5 januari 2010

Hej hopp!

Har nu varit hos frissan och tagit bort hockeytestarna och den Kalles Kaviar orangea färgen. Känner mig faktiskt… rätt nöjd :) I can live with this!

Sessiluringen kom hem igår så nu är familjen intakt igen – HÄRLIGT!!! Har saknat henne MASSOR. Märks att hon saknat sina småbröder för hon lånar snällt ut allt till dem och har lekt med dem hela förmiddagen.

Har kommit igång med mitt examinations arbete igen efter juluppehållet och det känns också bra. Det flöt på som bara den igår, så jag hann mer än förväntat. Har hittat riktigt bra hänvisnings litteratur också, vilket underlättar rejält!

Vinterkylan har tagit sitt grepp om oss, - 20 här nu och imorgon förväntas det bli uppåt – 30. Tur att vi har vår bjässe till täljstensugn och att dessa kylperioder brukar vara korta. Jag är ju som bekant ingen vän av kyla… Här hemma har vi aldrig under 24 grader inne, för då fryser jag. Det blir nog till att emigrera till varmare breddgrader på ålderns höst :)

Har en kisse hos veterinären som ska hämtas nu på eftermiddagen. Hon hade ett litet såt på halsen som blivit till en stor böld, så nu är hon sövd och ska få ett dränage. Sen blir det penicillin och krage i 10 dagar – pluppan… Tur för henne att det är så kallt, för då vill hon ju ändå inte gå ut, fast hon tänker nog inte så.

Leker på med mitt Photoshop. Fick hjälp av Butter att fixa denna bild där Filosofen spelar kort med sig själv, häftigt va?! Tyvärr blev den lite mörk... kan nog hitta ett sätt att redigera det också. Hmm... Tål att fnula på!
Dagens låt: Lite härlig girl power är vad jag känner för idag :) Anastacia; Not that kind: http://www.youtube.com/watch?v=C9-zgotuXkU

Inga kommentarer: