Dagens låt:

måndag 5 april 2010

Att offra sig för konsten kan visa på oanade talanger (hos andra)

Tro inte att annandag Påsk är en röd slappar dag, nej inte i detta hus , inte en chans! Personligen har jag pluggat både matte och konst *Good girl* samt spöat Trötter på Tribello (mannen vann som vanligt), lagat mat och myst med barnen.

Har också konstaterat att Mr Aussie skulle platsa som epilepsi hund vilken dag som helst, han måste bara lära sig att säga till INNAN anfallet, inte mitt under liksom. Kom fram till detta genom att Kloker berättade att hon skulle ha magdans på idrotten efter lovet. På en resa till Egypten för några år sedan så gjorde jag av med mynten på flygplatsen genom att köpa ett sånt där magdans höft skynke med metall ”pengar” på som klirrar och låter. Till det finns även en matchande huvudbonad *ching-ching* Tänkte att det kunde väl vara kul att ha till en maskerad eller så en vacker dag.
Men nu handlade det om riktig magdans och givetvis åkte dressen fram. Kloker vägrade demonstrera hur skynket lät när man svängde på höften, så jag offrade mig för konsten och satte på mig eländet. Efter att ha börjat i en mjuk gungade rytm gick jag sedan över till snabba takter och det var då som Mr Aussie demonsterade sina oanade talanger genom att hoppa på mig och gnälla och nypa mig överallt där han kom åt. Han var nog fullt övertygad om att jag led av ett EP anfall av stora mått, ett Grand mal XL minst och döden var nära. Kanske ville han hjälpa mig över till andra sidan så vi alla skulle slippa ifrån lidandet snabbare?!. Visserligen är han framavlad för att valla stor boskap, så han kan även ha misstagit mig för en galen ko…
Summa summarum: Min magdans karriär blev kort!

Dagens låt: Hot turkish bellydancer... Min version var ju allt annat än hot *asgarvar* http://www.youtube.com/watch?v=w82qdfGZCQ0

Inga kommentarer: