Dagens låt:

fredag 23 april 2010

Hej hopp, självförtroendet på topp!

Har genomfört matematikseminarier från kl 8 till 14. 30 (med en timmes lunch). Och det känns helt okej! Det sista seminariet gick vi igenom 2 olika problemlösningsuppgifter OCH jag kunde räkna ut dem bägge två HELT SJÄLV!!! Jag tror inte ni riktigt förstår hur stort det är för mig, men det är ENORMT: Just problemlösning är ju min Akilleshäl och stora skräck, men tydligen har något fallit på plats under kursens gång, för helt plötsligt tedde de sig inte som omöjliga längre *hoppar och skuttar*. Det finns nog en chans för mig trots allt :)
Mannen vann badtävlingen mot Kloker i år igen och var först i. (Sjön gick idag). Själv vägrar jag delta i tävlingen innan det är minst 26 grader i vattnet och på något underligt vänster är den över sedan länge då?!
Fick reda på en mycket intressant information vid middagsbordet idag. Trötter satt och suckade över att en av polarnas flickvänner skulle vara med på hockey och fotbollstittandet imorgon med ”grabb gänget”. Tydligen blev det hela fastlåst, bestämt och helt kört i och med att flickvännen nu hade skrivit det på sin blogg. Tydligen är regeln (ja, REGELN) att det som är skrivet på en blogg gäller och är oåterkalleligt. Hmm…
Jo, jag ville bara tala om att imorgon ska Trötter och Butter gå upp med lillprins (efter det att vi alla sjungit för honom) och ge föräldrarna sovmorgon, storstäda huset, massera mammans fötter, laga maten, ta hand om småbuset samt gäster, diska, putsa fönster på altanen samt i vardagsrummet, rensa upp rabatterna, lägga barn, dammsuga av ytorna, servera te till mamman framför tv:n samt tvätta upp tvättberget.

Det var ju en REGEL, eller hur ;)
Dagens låt: Snap; I´ve got the power http://www.youtube.com/watch?v=_BRv9wGf5pk

Inga kommentarer: