Dagens låt:

onsdag 28 april 2010

Morgonkaos med guldkant från Interflora

Morgonen bestod av ett KAOS! Sessans hår var inte bara ett 70 tal gone bad, utan även en förvaring av tuggat tuggummi, som suttit där sedan kalaset i söndags *suck*. Bananerna var slut vilket fick Filosofen att bryta ihop över frukostbordet. Hur skulle nu Youghurten förgyllas? Lillprins jacka var helt försvunnen, men återfanns efter idogt sökande, hängandes upp och ned i dragskon för jackslutet, instoppad bakom 1000 andra jackor *morr*. Sessans hopprep hade fått fötter, men återfanns av Kloker (som nog varit repets fötter…) och lillprins körde sin vanliga ” Viiiiiill iiiiiinte” och vägrade både påklädning och tandborstning, men gav med sig efter TONVIS med tjat. Bröt senare ihop över att det inte fanns något äpple hemma att äta i bilen på väg till dagis, vilket i sin tur resulterade i att smågrabbarna bråkade och skrek de 1,5 milen till dagis.

Nästa gång jag reser bort kommer det att finnas en LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG lista på kylskåpet som mannen ska bocka av varje dag innan han går och lägger sig, så kanske morgonen efter min hemkomst blir lite trevligare för undertecknad!

Något som var riktigt trevligt och överraskande var att Interflora ringde mig på morgonen och bad om ursäkt för missen med min mors födelsedagsbukett. (se tidigare inlägg Mars, "Gammal gumma, blommor och konst") De skulle nu skicka blomstercheckar till mig samt tala med den aktuella butiken och se hur det blivit så fel. I´m impressed!!! Såg att Euroflorist hade kommenterat det tidigare inlägget och erbjudit sina tjänster och dessutom rabatt, något som jag också var imponerad över, men efter morgonens uppringning så ger jag Interflora en chans till. Buketten var onekligen vacker,( när den väl kom fram) och ett företag som personligen ringer upp på detta sätt till sina kunder ska ha all heder, för då sätter man verkligen kunden i ruta ett och står för sina misstag. BRA GJORT INTERFLORA!!!

Har inte hunnit klar inlämningsuppgiften till imorgon em på konsten, men vi fick ändå nästa veckas uppgift idag. Ingen rast och ingen ro *Suck, pust och stön* Ovanpå det hemtenta och salstenta i matematik+ nya uppgifter som ska lösas varje vecka och föreläsningar. De e mycké nu! Hoppas bara att jag fixar det hela vägen i mål, det gäller liksom att ligga i fas, ja, nästan före måste man ligga för att inte behöva känna sig urstressad. Men, det är en begränsad period, sen väntar ett sommarlov med barnen, ett väldigt välförtjänt sådant!

Dagens låt: I min lilla, lilla värld av blommor http://www.youtube.com/watch?v=_5V3WKvib3U

Inga kommentarer: