Dagens låt:

torsdag 15 april 2010

Dä ä mycke nu!

Fy bubblan vilka intensiva dagar det har varit, är verkligen i behov av LUGN. Ibland är det ju bara så att allt kommer på en och samma gång, tokmycket studier, sjukdom, oenigheter i olika ärenden, våren med sina ”måsten” och allergier, deklarationer med mera och ovanpå allt det allt som ändå måste fungera i en vardag. Känner mig lite kluven till vad jag egentligen tycker och känner. Stressad? Nej, faktiskt inte. Frustrerad, tja, lite bitvis i vissa frågor. Framför allt de där man känner att man lagt ner tonvis med arbete och nu skördar ett resultat, men där andra vill ändra i arbetet och med det kanske även i skörden? Varför får de väl fråga sig själva, jag vet i vilket fall som helst varför jag inte vill det och det är för att jag bara tänker på arbetets eget bästa och blandar inte in så mycket annat i det. Rätt eller fel? Tja, det är väl också ett personligt avgörande och det beror ju också på hur man väljer att se vad som är arbetets bästa…
Allergierna är på utbrott. Mannen känner av lite, småbuset snorar, men om det är allergi eller inte det vette sjutton. Himla svårt att avgöra när mamman är en enda stor bakteriehärd :( Mamman är inte allergisk, så den personliga drabbningen slipper hon!

Förkylningen har hejdat sig lite dagen till ära. Alltid något ;) även om näsan och läpparna ser ut att tillhöra en individ från reptilstadiet. Det kommer nog att dröja ett tag och några burkar mjukmedel innan de har återfått sina normala utseenden.
I helgen ska jag se till att få undan lite vintersaker, fixa till lite på altanen, höra med Kloker om hon vill delta i nästa veckas konstuppgifter, tror hon skulle tycka det var kul, hon gillar konst :), samt planera de kommande veckorna rent studiemässigt. Skulle egentligen behöva planera in i detalj hela vägen fram till slutet av maj, men vi får se hur det blir med den saken. Ja, och så ska jag mysa med mina barn så in i bomben, ligger ju tre dagar efter *skräck* måste genast mysas ikapp :)
Dagens låt: Lite härlig girlpower känns helt rätt idag :)
http://www.youtube.com/watch?v=C9-zgotuXkU

Inga kommentarer: