Dagens låt:

lördag 3 april 2010

Mätt i magen :)

Har precis avklarat en alldeles superb påskmiddag. Till förrätt blev det hemmagjord Skagenröra med avokado och toast, till varmrätt Ugnsbakad kalkon, med apelsin och timjan, samt rostade potatishalvor och underbara små morötter och champinjoner som fått baka med kalkonen och tagit massor av smak därifrån *mums*. Till dessert blev det en vanilj Pannacotta (självklart med äkta vaniljstång) garnerad med apelsin och choklad. Är nu mer än tokmätt…

De stora grabbarna grus ska på fest och en av polarna var här och åt med oss – trevligt. Kul med artiga, väluppfostrade gossar och jag hoppas att våra är lika klockrena när de går bort. Kloker är med sin far denna helg, så med gästen gick det på ett ut liksom ;)

Påskharen har varit här med påskägg och paket till de tre små (de stora fick pengar, knepig påskhare det där…) och paketen innehöll:
Mäkta populärt faktiskt och jag betvivlar att vi får av dem till sänggåendet.

Hann odla fräknar en stund medan kalkonen gjorde sitt och då kom en fjäril förbifladdrandes. I morse flög två Hägrar över den ännu isbelagda sjön, så nu börjar det hända saker minsann!

Imorgon fortsätter fotofnulet. Har 7 bra fotografier och ska ha 20 när jag är klar. Det är inte så lätt som man tror att få bilden att säga det man vill förmedla till dem som ser den. Hade ett jättebra foto på gång, det var på bildemonteringen där de hade stängt. Enorma grindar möter en med stora varningsskyltar där det står ”varning för arga hundra”, ”Obehöriga ej äga tillträde” och så vidare. De har två enorma Schäfrar som går där inne och anfaller staketet och skäller rumpan av sig så fort någon närmar sig. När jag hoppade ur bilen kom de farande direkt och gjorde sitt jobb. Perfekt bild tänkte jag.
 Men medan jag fixade till kameran (vilket tog en stund) så slutade de skälla och stod och tittade på mig istället. När jag väl gick emot dem gäspade den ena och gick och lade sig och den andra började vifta på svansen ?!
Tydligen så hade de scannat av mig medan jag höll på med kameran och beslutat sig för att jag inte var någon bilskrots tjuv, så där sprack den bilden *suck* Ja, ja, det finns miljontals med fler bilder som väntar där ute på att bli tagna :)

Dagens låt: Baha men; Who let the dogs out http://www.youtube.com/watch?v=He82NBjJqf8

Inga kommentarer: