Dagens låt:

lördag 10 april 2010

Magisk dryck

Te, denna underbara dryck som bara inte går att vara utan. Den funkar i alla lägen. Själv är jag inte människa på morgonen innan den första te koppen. Efter den infinner sig lugnet och en ro i själen. Dessutom går den faktiskt att variera hur mycket som helst, så man tröttnar aldrig.
Är således ingen kaffe drickare. Visst jag kan dricka en kopp kaffe och tycka att det är ”okej”, men aldrig mer än så och finns det ett val så är Te alltid det självklara. Som jag förstått på er kaffedrickare så är det tydligen en väldig skillnad på kaffe och kaffe också. Ja, inte så att det finns med jordgubbsmak eller med örter (om vi inte talat smaksatt Latte förstås, men jag syftar till en hederlig gammal kopp svart kaffe). Själv dricker jag alldeles för lite kaffe för att känna någon som helst skillnad, men jag vet att till exempel mamsen föredrar Zoega´s Mollbergs blandning. Därför är det den jag också alltid har hemma. Ja, för jag har en kaffebryggare och bjuder ofta på kaffe (men brygger te till mig själv).

Ja, att brygga te är enligt mig det godaste sättet. Te- påsar är absolut sämst och ett ”bara i yttersta nödfall” alternativ. Då måste det var någon stark fruktsmak, typ Svart vinbär om det ska vara drickbart. English breakfast tea är en riktig rysare enlig mig *brr*

En god kopp te framför tv:n på kvällen är en underbar avslutning på dagen. Samma lugn som på morgonen landar i magen… Är det samma känsla för en kaffe drickare?

Men, idag har te:et en medicinsk uppgift. Jag har nämligen börjat hosta och snora jag med *peppar peppar* Kan inte missa de tre dagarna på Högskolan nästa vecka, så det är bara att försöka kurera sig bäst det bara går och te funkar som sagt bra till det med :)

Dagens låt: James Brown; I feel good http://www.youtube.com/watch?v=SzlpTRNIAvc

Inga kommentarer: