Dagens låt:

måndag 19 april 2010

Måndag igen :)

Underbart väder mötte mig utanför fönstret och trots att Trötter inte kom iväg till Tyskland, så blev det åtminstone Stockholm över dagen för hans del. Inte helt fel det heller, även om det inte slår 5 dagar i Tyskland förstås…

Mannen har huggit tag i det som fick vänta under helgen och är nu på jakt efter svar. Själv tänker jag släppa mitt grubberi från förra veckan, för jag vet i varje liten cell att jag har läst denna situation rätt och tänker således handla därefter fortsättningsvis också, sen spelar det ingen roll vad personer som saknar insikt tycker, jag tänker arbeta för fredens väl och ve oavsett, ska det ändras får de allt ta det via högsta instans och motivera vad exakt i ändringen som är till fredens fördel!

Så, idag har jag arbetat med uppgifterna inför nästa veckas konstredovisning. Denna uppgift kunde jag inkludera barnen i vilket gjorde det såååååå mycket roligare och mer givande. Har även genomfört lite vårinköp till barngarderoben, samt lejt ut några av dem till födelsedagspresenter, vilket tacksamt togs emot av villrådiga farföräldrar. Inte lätt att veta vad man ska köpa till små gossar som mer eller mindre redan har allt och som dessutom inte vet vad de önskar sig.
Min bihåleinflammation går nu mot sju resor värre och jag börjar känna mig som Lina i Emil i Lönneberga på höger sida av ansiktet. Det blir nog vårdcentralen imorgon förmiddag och en dos penicillin för att få bukt med detta. Det sitter som en molande värk nedanför örat och strålar ut mot käkbenet. Eftersom mannen är borta med jobbet så kan jag inte bomba mig själv med starka smärtstillande heller utan får fjösa på med mes Alvedon i brist på annat.
Trots smärtan så var jag ju bara tvungen att stå på huvudet i rabatten och dra bort en massa gammalt räsch. Ja, och så var det ju det där med äppelträdes klippningen som nu är klar *ching- ching* Kan ha viss inverkan på att bihåleinflammationen nu tagit ett steg till det sämre… Men när solen lyser och fåglarna kvittrar så bara måste man liksom, bihåleinflammation eller ej!

Liten rolig sak. Hade ett presentkort på Stadium som snart gick ut och jag hade inget särkilt som behövdes till någon i hushållet, så jag och mannen slog till på tre olika par utav dessa (till tonårs grabbarnas stora förtjusning). Jajjemensan, Björn Borgkallingar till en 5 åring, inte helt fel ;) Så himla kul, vilken grej!
Dagens låt:  Send it on http://www.youtube.com/watch?v=SU0lEqmVbN0

Inga kommentarer: