Dagens låt:

torsdag 22 april 2010

D day :)

Idag var THE day, dagen med stort D, dagen då ”affären” började försäljningen av sina pelargoner (som tar slut på en timme). Då jag hade fullt upp med högskolan så skickade jag mamsen i hennes stad för att fixa det hela. Givetvis visade det sig att där fanns bara röda och jag som skulle ha rosa eller vita… Fick således skicka ner mannen och tänkte att de aggressiva damerna kommer nog ha överseende med honom (läs tidigare inlägg 2009, april, "Blomkrig"). Men som grädde på moset och som triumf kort skickade jag även med lillprins som jublande lyckligt sjöng om att han skulle köpa blommor till mormor och farmor. Vem, ja, VEM kan motstå det?! Inte ens pensionärs damer på krigsstigen!*ching-ching*
Givetvis anlände de någon minut för tidigt till affärens öppnande vilket gjorde lillprins ilsken som ett bi, men så kom det en fiskmås med en död råtta i näbben där innehållet hängde och dinglade. Den satte sig några meter från bilen och kalasade på maten, vilket fick lillprins på gott humör igen och han satt tyst och snällt tills det var dags att kliva ur bilen. Ja, barn blir roade av de mest underliga saker…

Precis när de kliver ur bilen säger lillprins till pappan; ” Är det här de galna tanterna finns?”. Snabbt som attan fick papsen korrigera det hela till ”snälla, rara” (om än helgalna) tanter.

Fast denna gång var det inget som helst krig i butiken. Kanske berodde det på att butiken bara annonserat ut Häng pelargonerna, trots att de även sålde de ”vanliga” mer ”tantvänliga” varianterna. Så, summan blev att mannen och lillprins kom hem med rätt antal av rätt sots pelargon – imponerande!
Mindre imponerande var väl att jag skickade även mannen att köpa mitt tapetklister och att han då frågade om ”det räckte med en TUB” *ler* Ja, men han är såååååå fantastisk på andra saker och jag skulle inte byta bort honom för allt smör i Småland hur ohändig han än må vara!

Det problem som kvarstår nu är att övertala Lillprins om att inte ge bort alla mina pelargoner till farmor och mormor när de kommer på hans födelsedag på lördag. Det är nog bäst att ta det från andra hållet istället och förklara för farmor och mormor och att de i sin tur ber lillprins hjälpa mamman att plantera DERAS pelargoner på VÅR altan eftersom de trivs nog bäst där…

Dagens låt: Peter, Paul and Mary; Where have all the flowers gone  http://www.youtube.com/watch?v=7btcIj3p4-I Flower power rules :)

2 kommentarer:

Nina sa...

Shit vad glad man blir av att läsa dina inlägg om pelargoner, småbus, måsar och möss! Tror jag ska starta en grupp på facebook "Vi som inte kan leva utan "Rainbow-room by Cilla"":)

Cilla sa...

Oj, finns det såna *skrattar* Tror det blir en väldigt liten, men ack så VIKTIG grupp :)