Dagens låt:

tisdag 20 april 2010

Upptaget, upptaget, upptaget, upptaget, upptaget...

Har tillbringat större delen av dagen med att göra 2 saker; leta födelsedagspresenter till smågrabbarna samt försökt få tag på vårdcentralen, vilket visade sig vara ett omöjligt uppdrag.

Men hallå, om man nu är sjuk så måste väl ändå meningen vara att man ska kunna nå sin vårdcentral och boka tid hos en läkare. Men icke! Ringde ihärdigt (läs en gång var 5:e- 10:e minut) hela eftermiddagen, men tji vad den kontakten uteblev. Vet med bestämdhet hur upptagettonen låter. *suck* Fortsätter detta uppdrag imorgon då mina bihålor skriker efter penicillin…
Eftersom jag vet hur risig man mår när penicillinet börjar verka och ska jobba ur all skit som fastnat där inne, så tog jag tjuren vid hornen och utförde uppdrag presentletning. Mannen hade på förslag att göra det i söndags… berättade han på måndagen!? Vad är meningen med att berätta en plan dagen efter den skulle ha utförts? Ja, ja, det vet väl bara han som mumlade något om det fina vädret och allt annat som blev avklarat i söndags istället och visst låg det en vettig tanke i det. Shopping fixar jag ju alldeles finfint utan mannen (eller kanske bäst?!) och nu är det mesta inköpt. Någon liten sak till åt Filosofen kanske, men i det stora hela är jag rätt nöjd och jag misstänker att smågrabbarna också kommer att vara det. Hann även in på biblioteket och lånade 12 böcker och konst och musik för barn samt fick namn och nummer till kommunens kultursekreterare. Inga trötta, sura, fräsiga bibliotekarier på det biblioteket inte, imponerande!Shit vad jag är effektiv när inflammationen flåsar mig i nacken! Nu ska jag bara investera i lite tapetklister också så är jag färdigekiperad inför veckans uppdrag.
Ikväll är det den enda serie som är värd att hålla sig vaken för; Desperate housewives. Simply love it!

Dagens låt: Thompson Twins; Doctor, doctor http://www.youtube.com/watch?v=nW5kIhcByac

Inga kommentarer: