Dagens låt:

måndag 26 april 2010

I en annan del av...

...Karlstad, där jag för stunden befinner mig. Hit kom jag genom en liten omväg via Hova (himla fin turistbyrå där för er som inte vet det) och en bits körning på en gång och cykelväg. Men huvudsaken var ju att vi kom fram. För utom min huvuduppgift som "back- up" har jag även en hel resväska (och jag skojar INTE) full med studieböcker med mig som sällskap!
Har nu jobbat på under förmiddagen och har nu till fullo insett värdet av ARBETSRO! Detta är himmelriket: ett hotellrum! Ingen som stör, maten lagad och serverad, samt undanplockad. Sakerna ligger där man lagt dem, ingen hund som travar igenom, eller barn som bara lånade en bok som biltunnel och inte heller någon katt som sover på böckerna. Ingen som ropar "mamma" var tredje sekund och inga tonåringar som behöver hjälp att lösa världsproblemen (typ; jag har inga rena strumpor, vad ska jag göra?!).

SHIT vad effektiv man blir när man får arbetsro. jag visste nog inte vad det var förrän jag kom hit! Tänker skicka en skrivelse till regeringen om att alla höskolestuderande med familj och barn borde få tillgång till ett hotellrum under hela sin studieperiod. Fatta vad många fler som skulle välja att studera och hur otroligt mycket mer effektivt livet för de studerande med familjeinnehav skulle bli. Jag menar, nu kommer jag ju hem helt fit for fight, i fas med studierna och utvilad. En toppen mamma med andra ord!

Nej, nu ska jag jobba vidare för även timmarna med arbetsro i Karlsatd har ett slut (imorgon).
Må så gott så länge, bilder kommer sen :)

Dagens låt: Jussi Björling; Ack Värmeland du sköna http://www.youtube.com/watch?v=kXPPMYyJl-g

Inga kommentarer: