Dagens låt:

onsdag 7 april 2010

Bleeding eyes...

Har absolut inte legat på latsidan de sista dagarna. Har jobbat med mina studier så ögonen blöder. Har klippt över 200 geometriska figurer i olika färg och form till en fältstudie, så gott som gjort klart mitt Power Point arbete om Arkitektur, gjort ett collage om olika material och beskrivning av dessa, byggt ett figurhus och lagt in bilder på det i ett bildspel, pluggat matten tills på fredag, jagat nya böcker som kommit till i kurserna, sökt lärarlyftet tills nästa termin, skickat studieintyg till min arbetsplats, läst en bok om bygg och konstruktion i förskolan och lämnat in en uppgift om den.

Ja, jag är ganska så rätt rejält slut nu… mannen jobbar som vanligt och eftersom det är påsklov är alla barnen hemma. Mamsen var här igår och idag för att avlasta mig så jag kunde få några minuter här och där ostört till studierna, annans är det vanligast att jag läser under störning. Igår eftermiddag störde precis ALLA i detta hus mig när jag arbetade vid datorn och till slut var jag bara tvungen att fråga om jag hade en skylt på ryggen där det stod; ”Stör mig GÄRNA!”… Överdriver inte det minsta när jag säger att det är allt annat än en picknick i parken att vara flerbarns mamma och studera 150% på ett påsklov. Förtjänar en soffdag med praliner och bra film nu.
Men, nu är som sagt det mesta gjort och läget under kontroll och shit pommesfrites vad jag är duktig!!! Ja, på att göra det jag ska, men just i konst kursen kan man diskutera resultatet. Mitt figurhusbygge var så ultra B i kvadrat att jag betvivlar att jag inte blir avstängd från kursen efter att de har beskådat det. Hur lätt är det att bygga ett hus åt en ”figur” (som de andra ska gissa vem det är) med konstruktionsmaterial som Polydrän, platonmatta, markisolering, metall muttrar, sten, plast, ståltråd och filtrerande fiberduk?! Får väl helt enkelt bjuda på att vara ”The laugh of the day” och glädja några med min totala avsaknad av ”figur bygge kompetens”.

Dagens låt: Garfunkel; Bright eyes http://www.youtube.com/watch?v=a502RejLz8s

Inga kommentarer: