Dagens låt:

onsdag 14 april 2010

Home again...

Har nu hostat, snorat, ”febrat” och skrattat mig igenom tre heldagar på högskolan. Enda anledningen till att jag över huvudtaget släpade mig igenom dessa dagar i mitt döda tillstånd var ångesten över att behöva få kompletterings uppgifter för tre heldagar istället *skräck* Har nog aldrig varit så genomförkyld i hela mitt liv och jag sänder en stor eloge till mina kurskamrater som stod ut med mig dessa dagar.

Kul har det absolut varit och det som kändes jobbigt och nytt förra veckan känns nu hur lugnt som helst och vi är ett underbart litet gäng som studerar denna kurs ihop och tre av oss följs åt även i höst :). Vi har gjort allt från att arbeta med olika material i skapande, tillverkat och arbetat med olika sorters färg, haft drama och musikpedagogik, tillverkat instrument, jobbat med ljus och ljussättning, arbetat med siluetter, haft improvisations teater och berättande. Ja, helt underbara dagar och det var väl just det som gjorde att jag kunde genomleva dem trots feber och Niagara fallen ur näsan.

Men sjunka ner i en mjuk säng och bara bli ompysslad får ändå vänta. Har matteuppgifter kvar att lösa och vi har seminarium imorgon bitti på det (visserligen bara EN uppgift). Sen har vi ett extra seminarium insatt på en bok på fredag, som jag måste läsa och reflektera över imorgon eftermiddag, efter matteseminariet och Ulla – bullas besök. Kanske på fredag kväll att jag kan få känna efter och vara lite sjuk på riktigt?! Ingenting är omöjligt sa Gunde ;)

Här hemma stod huset upp och alla var glada och nöjda. Självklart hade mamman med sig presenter till de tre minsta, mamman är ju borta så sällan, så självklart är paket på sin plats vid hemkomsten. Det kommer jag ihåg från när jag var liten och någon av mina föräldrar åkte bort, då hade de alltid presenter med sig hem, oavsett var de varit. Kommer speciellt ihåg när pappa varit borta med jobbet och hade en mjukishund med sig till mig. Jag samlade på mjukishundar när jag var liten. Denna var orange och blå och jättemjuk. Sen när mamma hade varit i Spanien med en väninna och jag fick solfjädrar och vykort där Flamencokjolarna i tyg var fastsydda utanpå korten. Små saker som betyder så mycket…

Dagens låt: En favorit i repris :) http://www.youtube.com/watch?v=9EmWRNp_6l8

Inga kommentarer: