Dagens låt:

onsdag 20 maj 2009

Buss, schampo och fucsior

Gårdagen flöt på över all förväntan. Visserligen har Filosofen också börjat tröttna på lillprins trots och har nu börjat skrika tillbaks! 2 arior… *yippie yay yo* (not…)

Har kommit på att om vi åker bil så är de faktiskt relativt lugna, så jag får väl leka ett sånt där ”rullande dagis” i några månader framöver och sen halta runt hela hösten med svullen ”gas fot”!

Visserligen kan det vara att föredra vissa dagar med dåligt väder för jag är, trots ingen som helst avsaknad av underhudsfett, en frusen individ. Jag kan frysa helt oförhappandes trots rejält höga grader på termometern. Något av det bästa jag vet är således ett härligt rejält varmt ångande bad… *mumma*

När småbuset väl somnat in för kvällen tassar jag förväntansfullt in i badrummet till den härliga tystanden och möts av detta:

Hur kunde ”jag ska bara ha med mig EN sak i badet” utvecklas till detta??? Redan här tappar man ju en del av tjusningen med det där badet men de kvällar man har ork tar man tag i det och handfatet förvandlas då till detta:

Väl på plats i badet kan man ju tycka att det var värt det hela och man ligger där och fnular och njuter av ensamheten och bristen på småbus. Saken är ju den att om man får för sig att prova detta när småbuset är i vaket tillstånd (vilket jag faktiskt gör ibland) så blir det på något underligt sätt minst 3 men oftast 4 individer i badkaret…

Men inte nu. Blöter håret och ska nu tvätta det med det där dyra underbart doftande schampot jag köpte härom veckan. Men… detta har på något konstigt sätt fått fötter och lyser med sin frånvaro. Blir väl till att återigen tvätta håret med Natusan kids alien apple 2 in 0ne *morr*

Vid närmare efterforskning visar det sig att schampot emigrerat till en av 16 åringarnas svettiga gympaväska och har dessutom använts av halva innebandylaget så har jag tur kanske jag kan få till en halv hårtvätt på den lilla slatt som är kvar i flaskan…

Ja, så är det när man som 16 årig tidsoptimist alltid springer de 350 m till bussen 2 minuter innan den avgår. Om man då på väg ut kommer att tänka på schampo så tar man närmsta möjliga, dvs det i badrummet bredvid ytterdörren, för att kosta på sig en så tidskrävande lyx som att hämta sitt eget det har man ju inte råd med!

Fast ett ännu troligare scenario hade ju varit att lillprins i ett obevakat ögonblick använt det till något helt annat än vad det är avsett för, exempelvis att vattna blommorna med. Vem vet, kanske kan Fucsian som han roade sig med att plocka varendaste liten knopp av igår får en rejäl återhämtning av en sådan behandling?!

När badet är avklarat så har vi ju det där med torkning. Efter småbusets kvällsbad så försvinner ALLA badlakan från badrummet och småbus individerna är inte stora, så ett badlakan borde ju räcka mer än väl per småbus. Fnular på om grannarna skulle invända om jag sprang mig torr runt huset i ren protest mot avsaknad av badlakan…

Efter mycket om och men levereras ett badlakan och nu återstår bara lite insmörjning och tandborstning. Men…

Tror jag ska inleda operation mental övertalning av mig själv om att det är lika härligt varmt och avslappnande att duscha...
Dagens låt: Return to innocence http://www.youtube.com/watch?v=f6g8W3aSa7M

Inga kommentarer: