Dagens låt:

måndag 11 maj 2009

Jag sitter faaaast!!!

Mr Poop (den bajsätande blivande ledarhunden) och Aussien är nu åter såta vänner. Mr Poop hade klokt nog insett efter öronincidenten att man gör nog klokast i att hålla sig på mattan när det gäller herr Aussie. Golden sitter fortfarande och skakar på huvudet åt Mr Poops totala hjärnsläpp…
Antar att det är en sån där sak som Golden kommer att dra upp vid Mr. Poops student, svensexa, bröllop och 50 års dag. Han kommer att få äta upp den dumheten läääänge! Herr Aussie är bara klok och mogen och låter saken bero, den är ju utagerad. Ung och dum har nog alla varit (utom jag) resonerar han… Herregud, han är ju en Labbe, vad förväntar ni er?

Lillprins bus fortsatte i samma härliga manér igår morse som efter det att han imiterat blodbadet med en icke vattenlöslig penna…

Helt plötsligt sitter han i soffan och ropar ”jag sitter faaast”. Mamman skyndar dit och fnular på hur sjutton han kan ha fastnat i soffan. Man han ser inte ut att sitta fast någonstans och mamman lyfter upp honom och placerar honom på ett annat ställe i soffan. Din lilla lurifax, säger hon när hon återgår till det hon höll på med.

”Jag sitter faaast” hörs snart igen och lillprins sitter fortfarande i soffan. Vad vill du? Säger mamman. ”Jag sitter faaaast” säger lillprins envist och bestämt! Var då frågar mamman. ”I bilen” säger lillprins. Ja, säger den kloka mamman, man ska alltid sitta fast när man åker bil! Hon återgår igen till det hon höll på med.

”Jag sitter faaaast” ropar lillprins igen. Mamman sätter sig nu mittemot lillprins och undrar vad det egentligen är som han vill. ”Jag sitter faaast” säger han igen. Var då säger mamman. ”I bilen” säger lillprins. Vilken bil säger mamman. ”Den i håret” säger lillprins och vänder på huvudet…

Och där, mitt på huvudet har lillprins lyckats köra fast en av bilarna till Flexi trax. De går på batteri och är bakhjulsdrivna och lillprins har givetvis satt upp den i håret när den varit på och nu har hjulet helt snott in sig i håret! Mamman ropar på Butter som kommer till undsättning. Tillsammans och med hjälp av SAXEN (inte gräsklipparen) får de till slut loss bilen.

Några fler Flexi trax bilar och vi behöver ingen ”Klipp – Fridan”… *fnular*

När Trötter senare kommer ner berättar Lillprins för honom att ”bilen fastna i håret, koooonstit, mycke koooonstit”…

På eftermiddagen börjar Herr Aussie ha ett mycket ”koooonstit” beteende, han far runt slänger sig ner och biter i svansen för allt han är värd. Han har nog blivit stucken tänker mamman och skyndar dit för undsättning.

Ja, attackerad har han helt klart blivit och det är ingen liten pryl som har tagit fäste i hans svans…

Nämligen en…. Flexi trax bil, dock av annan färg än den som attackerade lillprins. Det är en måttligt road Aussie kan tilläggas, vilket också framgår av bilden nedan. Men denna bil sitter om möjligt ännu mer fast än den förra och återigen blir saxen räddaren i nöden.

Mamman tittar argt på lillprins och säger allvarligt och bestämt ”hur hamnade bilen i hundens svans?”

”Koooonstit” svarar lillprins, ”mycke koooonstit”.

Flexi Trax bilarna har nu fått en ny parkeringsplats: högst upp på bokhyllan!

Kul att se att ”min” röda korset insamling redan gett 420 kr
Alla ni som berättar hur kul det är och hur glada ni blir av att läsa min blogg, lika glad blir JAG av att se hur mätaren på min Röda korset insamling växer. Jag ger er något… och ni kan ge behövande mammor något, så se till att göra en insättning! Se föregående blogginlägg för instruktioner.
Dagens låt tillägnas Lillprins bus: Professorn, Den makalösa manicken (det är en evighetsmaskin...) http://www.youtube.com/watch?v=g4aUMxxhah0






Inga kommentarer: