Dagens låt:

onsdag 13 maj 2009

Dörrar, fönster och sex

Hade ganska roligt åt mänskligheten igår när alla målade fan på väggen (fast jag skrev ju om den i båten…) och trodde ve och fasa att himlen hade ramlat ner och att gårdagens blogg syftade på min man. OM det nu mot all förmodan skulle hända, så skulle jag inte lugnt sitta och blogga om det, det kan jag med garanti lova! Nej då, vår båt går åt samma stadiga håll på lugnt vatten, inte ens en liten storm i ett vattenglas för stunden, så tråkigt och obloggbart var det med den saken.

Men idag bara måste jag blogga lite om min fantastiskt underbara lilla mamma. Här satt jag och kände mig halvlåg igår. Problemet med fan i båten har nu resulterat i att mannen i huset har ”punkt markerings” tjänst på denna, vilket gör att han kommer vara borta MYCKET mer. Detta gör ju då att mamman här får så gott som ingen avlastning alls, men till er stora glädje antagligen MASSOR att blogga om…
Vidare råder halv sjukstuga i huset, dagen till ära är 50 % av hushållet inte riktigt fit for fight.

Hur som helst så ringer kära lilla mamsen igår och bara vänder min gråa dag till ett endaste stort litet solsken med en härlig regnbåge bakom. Tack vare henne så kommer nu ”båten” att få ny färg och skitsnygga ”segel”. Så underbart upplyftande och tacksamt!!! Hela historien med fan blir ju genast färggladare och det blir ju trevligare att tillbringa mer tid i båten om den dessutom är riktigt snygg… Utöver det så finns hon ju här och passar småbuset emellanåt och gör världens godaste Lasagne. Hon är helt enkelt superbäst!!!

Ja, det är väl så som det sägs; när någon smäller igen en dörr, så öppnas ett fönster… (ett Panorama fönster i detta fall) Tack för det mamsen :) !

Under mannens punkmarkeringstjänst i skolan igår så hade de på en av lektionerna jobbat med tema kärlek *mums* En av eleverna höll på med ett kärlekslexikon och, ja, med ålderns rätt (15) innehöll ju detta en hel del ”roliga” mer eller mindre användbara ord. Jag känner även till denna elev sen skolresan jag deltog på, en väldigt kul och påhittig individ med glimten i ögat.
Tyvärr hade han låst sig på bokstaven T och kom inte på ett endaste litet ord… Han tröttnade slutligen ur och frågade högt om någon annan kom på ett ord på T. Mannen med punkttjänstgöringen sa då helt enkelt ”tuttar”, vilket punkttjänstgörings objektet tyckte var mäkta piiiiinsamt. Detta berättade hon vid middagen hemma senare på kvällen. Själv tänkte jag när jag hörde historien berättas att ”trekant” hade väl varit ett passande ord, men när punkttjänstgöringsobjektet hörde det så höll hon på att dö! Du får då aldrig följa med till skolan och vara med på svenskan i vart fall konstaterade hon snabbt.

Fast… trekant är väl egentligen en matte term… *ler och fnular*

Mannen lyckades snurra till det alldeles totalt genom att säga till punktmarkerings objektet att den elev som höll på med lexikonet faktiskt är mamman i husets favorit och att han i morgon skulle tala om det för honom och säga att mammans förslag är ”trekant”… *skräck* Apoteks incidenten kan ju slänga sig i väggen efter det!!! 16 åringarna satte maten i halsen av allt skratt och vårt lilla punktmarkerings objekt började undra på vilken sjuk planet hon hamnat. Det tog dessutom en stund för mannen att förstå hur det hela faktiskt lät, även om hans tanke varit en helt annan.

Butter kom med förslaget ”Transvestit” och med hjälp av Trötter utvecklades det hela till ”Testikel, Tältsex, Tensta sex(?) och Turban sex(?!!?). Jag vill inte närmare veta vad mina tonåringar har för relation till dessa termer, men lite oroande är det ju allt…

Desto mer glädjande var det att höra att mannen föreslagit ”Örsnibb” på bokstaven Ö och punktmarkeringsobjektet kunde inte för sin värld förstå vad det hade med temat att göra. Ja, ja, allt behöver man ju inte veta vid 15 års ålder och det kändes fantastiskt härligt oskyldigt jämfört med 16 års grabbarnas förslag….

Ser med SPÄNNING fram mot mina 4 punktmarkerings dagar!!!! :)
Dagens låt: Right said Fred; I'm too sexy http://www.youtube.com/watch?v=39YUXIKrOFk

9 kommentarer:

Nina sa...

Fattar inte hur ni kunde glömma Tvål i sammanhanget!
KRAM

Cilla sa...

Ja, herregud, vi kom ju självklart på att vi glömt Talgbollar också!!! *asgarvar*

Tomtann sa...

Man bara ler....

Anonym sa...

Telefonsex, tröstsex, tacksamhetssex, trött sex, torsk sex, Toyota sex, tillfälligt sex. Behöver eleven fler förslag? *s*

Cilla sa...

Tomtann...Ditt namn börjar ju på T... ;)

Nina sa...

VAD kan man göra med Talgbollar? Tell me more! Tell me more!
KRAM Nyfikna Nina

Cilla sa...

Jo, man kan hänga dem i trädgrenar eller dyl och sen kommer småfåglar och äter av dem siddu!
Då kan man ju sitta där och titta på dem lääänge och samla energi inför något av de andra förslagen på T... :)

Nina sa...

Tänkte väl... Trodde du menade "typ" Geishakulor. Vem har "snuskig fantasi" här?? Uuuuuppss!

Cilla sa...

"Geishakulor"? Njae, låter inte speciellt mysigt och hur ska sparvarna kunna hitta dem där??? *asg*