Dagens låt:

lördag 16 maj 2009

Tyyysssssstnaaaaaad...

Den trötta mamman var bara halvt vid liv när mannen kom hem härom dagen. ”Lillprins trots” hade minsann gjort sitt bästa hela dan för att testa skiten ur den redan övertrötta högen till mamma. Mamman behövde bara morra lite så visste alla vad som gällde, utom ”lillprins trots” förstås, han gör ju alltid som han själv vill och tycker…

Nja förresten, inte Butter då, som inte har det där som kallas ”tajming” utan bara det som kallas ”taskig tajming” och som körde ett av sina ”gud- vad- synd- det- är –om- mig- scenarion” och fick givetvis huvudet avbitet av monstret till mamma! Herregud, det är väl inte läge att fiska efter medömkan hos någon som tycker så rejält synd om sig själv… *snyft*

Mamman gjorde sen det som var det bästa för alla, hon emigrerade till sovrummet med en god bok som husets morfar skickat och där blev hon tack och lov kvar!

Men, så morgonen efter dyker en helt fantastiskt underbar person upp för en kopp morgon te. Denna person har det som Butter inte alltid har nämligen just ”tajming”… Personen är Grann tomte mannens fru ”Tomtann”.

Med sig hade hon denna otroligt väl genomtänkta gåva:


Nu kanske ni tror att det är en liten påse karameller som mamman kan knapra på när hon läser sin bok (men den har hon redan läst ut, det gjorde hon där och då) men ICKE!!!

Det är…. ÖRONPROPPAR!!!

Hur sjukt skönt och härligt underbart genomtänkt är inte det?! Slå den ni om ni kan!!!

Lillprins trots arior genom dessa lär ju bli som sån där skvalmusik man hör i bakgrunden när man går och handlar och mina trumhinnor kan avbeställa sina njurbälten.

Butters ”tyck – synd – om – mig – episoder” behöver inte heller någon större effort, det är ju bara att lägga huvudet på sned och fnula på morgondagens inköpslista eller nåt så har man slagit 2 flugor i en smäll. Att de inte delar ut dessa redan på gravkontrollerna på MVC…

Men hon jobbar ju på neonatalen den där Tomtann, tydligen vet de nåt där som vi vanliga dödliga missat helt, men nu via Cillas banbrytande blogg är det ute i offentligheten! Jag är som en blodhund, en varulv i jakt, en iller i ventilationstrumman och som en blivande ledarhund i jakt på kattskit när det kommer till att luska reda på sanningar i mänsklighetens tjänst!!! Shit vad JAG är bra!!!!!

Okej… *suck* erkänner väl att jag kanske…kanske… gick lite överstyr där, jag fick de ju faktiskt i present… hrm, tack snälla Tomtann för dina banbrytande idéer…

Lillprins har nog rätt i alla fall. När pappan äntligen kom hem häromdagen och mamman spytt ur sig all frustration så tittar han på Lillprins trots och säger: Har du varit snäll med mamma idag? ”JA” svarar lillprins glatt. Har mamma varit snäll med dig? Frågar pappan då. ”JA” svarar lillprins lika glatt. Är mamma snällare än pappa? ”Nej” svarar lillprins. Är pappa snällare än mamma? ”Nej”. Trötter dyker in i samtalet och frågar stolt ”Visst är Trötter snällast?”. ”Nej” svarar lillprins ”det är Grann tomten och grann tomte mannens fru”.

Ett noll till andra sidan häcken, men jag tänker ju lugnt att han får ju GÄRNA gå DIT och trotsa av sig lite också… Ja men deras barn är ju typ 8 och 11 så det var ju lääääänge sen de fick vara med om lite gammalt hederligt trots och det ska väl inte gå alltför länge mellan ronderna eller hur?! Det gäller ju att hålla sig i form till barnbarnen om inte annat… Tiden går ju så fort och vips är de där liksom. Nej, man ska inte vara snål och egoistisk, så jag ska minsann visa min generösa, varma och ödmjuka sida och snällt låna ut lillprinsen till dem en helg eller två eller varför inte en hel vecka?! De har ju i vart fall ingen glasveranda så det borde ju vara en piece of cake…

Gud vad bra allting känns nu, jag får säkerligen en stjärna i himlen för detta *ching – ching*

Ja, shit vad JAG är bra!!!

Dagens låt: Tears for fears, Shout, shout, let it all out :) http://www.youtube.com/watch?v=CrElT8XxptU

2 kommentarer:

Tomtann sa...

Jag har gärna lillprinsen här . Vi är ju bästa snällaste teamet.

Cilla sa...

*Moahahahahahaha* Vi får väl se hur det är efter en vecka med lillprins trots... *Moahahahaha*