Dagens låt:

lördag 2 maj 2009

Hallelujah

Gårdagen tillbringades i sin helhet ute. Farmor och farfar var på besök och hjälpte till med rabatterna, vilket även minsting och filosofen gjorde.

Mamman planterade blommor i krukor till altanen och minsting ”hjälpte till” även där (med att hälla ur vattnet ur vattenkannan och göra en härlig liten lerpöl att plaska i).

Mammans Golden fick stora plus poäng genom att se ut så här trots att det fanns en alldeles ypperligt härlig lerpöl att bada i.
2 av familjemedlemmarna premiärbadade i sjön. Inga långa simturer direkt, men de var i. Själv blev jag ju ”tvungen” att avstå pga. solbrännan… *hrm* Men jag lovar att så fort den blivit bättre, vilket är ungefär när vattnet håller ca: 27 grader, så ska jag självklart också hoppa i!



Födelsedagsbarnet hade en alldeles förträfflig födelsedag med massor av presenter, men den bästa, som han blev mest glad för såg ut så här och var från farfar:

Idag har hela familjen, utom jag och lillsessan, åkt på en heldags familjeutflykt tillsammans med vår familjehemstjejs pappa. De blir ”tyvärr” borta hela dagen och eftersom lillsessan ska på kalas mellan 13 och 16 så blir jag helt, solo, allena hemma i 3 (TRE!!!!!!) hela ”långa” timmar… *buhu* (eller kanske inte) Har ju som dagens låt valt en version av Leonard Cohens Hallelujah… Säger en del om vad jag tycker om dessa TRE hela timmar av absolut, total, underbart, ljuvlig tyyyyyyyyyssssssstnad…. http://www.youtube.com/watch?v=vRhm4dB7UDg

Silence here I come!

Inga kommentarer: