Dagens låt:

fredag 29 maj 2009

Volleyboll

16 åriga Butter(snart 17) la upp bollen klockrent igår, så det var bara att smasha in den :)

Det hela började med att Kloker frågade om vi visste hur gammal den nu levande äldsta människan på jorden var. Svaret var 114. Butter sa då bestämt: Varför vill man ens bli så gammal? Nej, när jag börjar känna mig seg och inte kan gå ordentligt längre då vill inte jag vara med längre, då kan man ju lika gärna dö!

Jaha… hur var det då när du vinglade runt här efter den där ”pokerkvällen” du varit på och du var ganska så rejält seg dagen efter, kanske lika bra att klappa in på en gång då kanske?!
Man kan säga att han bjöd på den helt klart!

Lillprins var upprörd hela förmiddagen över vårt staket som, enligt honom, granntomte mannen hade TAGIT!!! Det kunde ju komma tigrar då i det höga gräset eller i Jasmin häcken… Gång på gång hade han gestikulerande utläggningar om detta i Filosofens säng medans han tittade efter det försvunna staketet genom fönstret.

Ja, helt fel hade han ju inte. Granntomte mannen hjälpte oss häromdagen att ta bort staketet på baksidan som vetter mot deras tomt . Vi hade liksom dubbla staket där och det blev ett ”no man land” däremellan, som egentligen tillhörde vår tomt, så då tog vi ner vårt och förlängde sidorna så det går ihop med grannens istället. På ”no mans land” hade gräset växt sig ängshögt (men ska klippas idag) och det var där som tigrarna kunde komma.

Han har inte helt fel angående tigrarna heller. Ja, inte för att de smyger runt i våran Jasmin häck men hos farmor och farfar i Eskilstuna så kan man höra tigrarna från Zoo när de ryter vid matningsdags, så därav tror lillprins att dessa rytande tigrar finns i alla buskage. Men han är inte rädd för dem, han bara konstaterar.

Filosofen kom igår på att man kan ju faktiskt reta gallfeber på den trotsande lillprinsen i brist på annan underhållning när regnet bara öser ner. Gång på gång lyckas han få lillprins glallskrikande och till slut tröttnar mamman ur och säger att nu får Filosofen sluta med det där annars får han gå in på sitt rum och reta gallfeber på nallarna eller nåt istället. Filosofen blir arg och besviken över att mamman tar bort den otroligt roliga leken och spänner ögonen i mamman och säger: Nu är jag JÄTTEARG på dig mamma och om du inte slutar nu så ska jag… ska jag… ska jag…. Gå och lägga mig och inte komma upp förrens i kväll!!!!!!!

DET var det värsta som filosofen skulle kunna tänka sig för egen del, att gå och lägga sig på kvällarna är aldrig kul i hans värld, så nu tog han minsann i. Vet bara inte vad i detta som skulle vara kännbart för MIG?!...

Bjuder på en härlig kvällsbild från sjön igår. Vackert eller hur? Idag har solen återkommit och ska stanna hela helgen *hoppar och skuttar*


Dagens låt: Walking on sunshine; Katrina and the waves http://www.youtube.com/watch?v=QQELyD1DxMs

Inga kommentarer: