Dagens låt:

söndag 8 november 2009

Fars dag och Poop miss

Idag är det fars dag och självklart firades mannen i huset på säng i morse. Han fick både paket från samtliga små och sessan hade tillverkat en jättefin ros i skolan som han också fick. Senare idag blir det givetvis tårta :) Mr Poop gjorde dagens dunder blunder, som tyvärr inte kom med på film. Grannen satte i somras upp ett Gunnebo stängsel runt sin tomt och för att då inte behöva ha dubbla staket, så tog vi bort vårt trästaket mot baksidan. Men grannen spände inte staketet, så Mr Poop har roat sig med att komma i sjuhundratjugo och bara springa rätt emot staketet så viker det sig och han springer igenom. Väl där tar han en runda och springer lika snabbt tillbaks igen.
Imorse stod grinden öppen upp till dem (vi har en grind mellan våra tomter för enkel passage) och mannen gick dit för att stänga den. Men si det gick inte för grindstolpen var alldeles skev. Mannen ringde granntomte mannen och de möttes vid grinden för att klura ut hur stolpen kunna slagit sig så.

Mannen kommer efter en stund skrattandes in och berättar: Igår hade granntomte mannen spänt staketet både uppe och nere, så i morse hade Mr Poop kört sin glädjerusning som vanligt mot grannens tomt men denna gång tog det TVÄRSTOPP eftersom staketet nu var spänt. Det var en stor fördjupning i staketet där han krockat och smällen hade gjort så att stolpen slagit sig. Önskar att jag haft detta på film…

Idag är det badutflykt på schemat för familjen och plugg på schemat för mamman. Jaha, tänker kanske ni, den där mamman är minsann aldrig med. Nej, det blir inte så ofta nuför tiden utan vi resonerar så här; Jag har varit hemma på heltid i 5 år med barnen och nu när jag börjat plugga vill vi ändå inte ha dem på heltid på dagis om vi inte måste, VI vill ju vara med VÅRA barn så mycket som möjligt. Därav har vi dem där på ca 50%. När barnen är hemma är jag alltid mamma först och främst, vilket inte leder till speciellt mycket koncentrerad studietid för inläsning, då ”dagistiden” är när jag har föreläsningar och seminarier på nätet. Men däremot blir det massor av pussel, läsa bok, bygga koja, mysa, baka och annat kul med barnen när jag är hemma med dem, för dem är jag fortfarande mamma på heltid när de är hemma... När mannen är hemma tar han därför ofta med sig barnen på utflykter så att jag kan få plugga ostört. Detta tycker vi är den ultimata lösningen, då vi inte kompromissar bort kvalitetstid med barnen. That´s it liksom, men visst känns det lite sugigt ibland när de kommer hem fulla av glitter i ögonen och berättar om allt kul de gjort. Självklart känns det sugigt för att jag inte fick vara med och uppleva det på plats, men huvudsaken är ju att barnen får dessa upplevelser ändå.

Dagens låt: Gick förbi den påslagna tv:n igår och blev fast på bråkdelen av en sekund i denna dans. Helt otrolig tolkning av en helt otrolig låt, en ”MUST SEE” helt klart! http://www.youtube.com/watch?v=9EmWRNp_6l8

Inga kommentarer: