Dagens låt:

måndag 16 november 2009

Slagsmål och telefonköer

Trökvädret håller i sig *suck* tappar liksom gnistan lite när man tittar ut. Har i vart fall avklarat dagens ”måsten” rent studiemässigt och hann mysa med mannen framför tv:n en stund också innan småbuset invaderade huset igen. Vi såg Knowing, rekommenderas absolut, en bred film som gick genom många genrer. Brukar ju läsa en hel del i vanliga fall, men nu läser jag ju så mycket på Högskolan och då är det jäkligt skönt att bara slappa hjärnan framför en film.

Lillprins berättade glatt för mig när vi badade tillsammans nu på eftermiddagen att de inte fått någon mat på dagis, bara en morot och ett glas vatten och till mellis fick de karameller! Både ris och ros liksom, får nog ta det där med hälsoaspekten med dagispersonalen imorgon :)

Filosofen är mäkta trött på sin lillebror emellanåt nu för tiden. Idag bråkade de hejvilt inne på rummet och till slut misstänkte vi starkt att Filosofen fått nog och helt sonika slagit sin lillebror. Trötter kom till undsättning och spände ögonen i Filosofen och frågade honom:

- Har du slagit din lillbror?
- Ja, för han var dum!
- Men man får absolut inte slåss!
- … Det gjorde jag inte heller…
- Men du sa ju nyss att du slog din lillebror.
- Men det var inte sant, för jag ljög!

Ja, sann äkta syskonkärlek det är nog detta det (hoppas jag)…

Lillprins har klagat på magont till och från i någon vecka nu och det är oftast samma ställe han pekar på, ovanför naveln till vänster. Det sitter inte i länge, utan bara korta stunder, men eftersom det inte har försvunnit och han inte har några andra symptom, så vill jag nog att farbror doktorn ska titta på det.

Försökte komma fram till vådcentralen, men det var tji det! De var fullkomligt nedringda och till slut kom jag till landstingets växel som bad mig avvakta tills imorgon, då det inte gick att komma fram. Risken är ju att man inte hinner lägga fram sitt ärende ens innan man blivit avsnoppad med kommentaren: NEJ säger jag, du får vänta på din tur, det står i tidningen när det är din tur att få vaccin!!! Läste någonstans att de har hundratals per dag som ringer vårdcentralen i det ärendet… Dessutom ringer de ju oftast upp nuför tiden, känns inte så himla lattjo att ställa sig i kö bakom alla som inte fattar att de måste vänta på sin tur för vaccin. Men jag vill ju faktiskt något annat, så då får jag hoppas att jag kommer fram, annars åker jag väl dit personligen och bokar tid! Jag är inte den som ger upp i första taget…
Dagens låt: CHER; Walking in Memphis http://www.youtube.com/watch?v=U0mL2gzy8dE

Inga kommentarer: